19 May 2006, 09:22
de fijnste bak lijkt me een M90 van een 940.... goed tot zeker 350 pk, en met een 'simpele' modificatie 400+ pk zeggen de zweden...
in een 240 passend krijgen is ook best te doen, het grootste gedoe is de aandrijfas. die van een M47 is te kort (de M90 bak is korter gebouwd dan een M47 omdat de M90 3-assig is en de M47 2-assig). Hydraulische koppeling, dat is uit een 260 te halen, en de rest is ook goed te doen
op http://www.volvoturbo.net staat er info over (klip ok garagebilder oid)
in een 240 passend krijgen is ook best te doen, het grootste gedoe is de aandrijfas. die van een M47 is te kort (de M90 bak is korter gebouwd dan een M47 omdat de M90 3-assig is en de M47 2-assig). Hydraulische koppeling, dat is uit een 260 te halen, en de rest is ook goed te doen
op http://www.volvoturbo.net staat er info over (klip ok garagebilder oid)
Jan-Willem schreef:300Pk op een M47 lijkt mij niet lang goed te gaan.dat was met een M46 gedaan. ik heb ff niet opgelet.... :oops:
Door het koppel wat je hebt trek je de tanden er al af....
Of hij is omgebouwd en met rechte vertandingLeuk spul trouwens...
........
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni


Leuk spul trouwens...