1 September 2015, 22:30
Over tijd.
Al een tijdje geen update gemaakt. Had ook andere beslommeringen. Hoe dan ook, het project heeft niet stilgestaan.
Ik had o.a. bezoek van een prachtige witte.
![[Afbeelding: 2howfax.jpg]](http://i62.tinypic.com/2howfax.jpg)
Kardanas op maat laten maken. Voorste deel is van een 940 met m90 minus 58mm, achterste deel van een 240 met m47. Uiteindelijk ervoor gekozen dit door Terberg in Ijsselstein te laten doen. Niet de goedkoopste, wel vakwerk. Hele as is gebalanceerd door die mannen. Mijn hele aandrijflijn is nu een groot bijeengeraapt zooitje: BMW m50 motor, bmw e30 318i(S) bak met m47 uitgaande flens, 940/240 hybride kardanas en later type 240 achteras.
![[Afbeelding: 5ev0ib.jpg]](http://i57.tinypic.com/5ev0ib.jpg)
Tevens het m50 spaghetti-spruitstuk pas gemaakt voor de 245, en een verbindingsstuk incl. kat van een 850 naar een 2,5 duims uitlaat van een 240 turbo. De kat is om de auto – indien mogelijk – als U9 op kenteken te krijgen. Deze hele uitlaat is tijdelijk tot ik tzt. tijd en zin heb er een rvs exemplaar onder te maken. Maar ik ben mijn tig-las skillz nog aan het verbeteren.
![[Afbeelding: 23wur7o.jpg]](http://i58.tinypic.com/23wur7o.jpg)
![[Afbeelding: 2ezpo9y.jpg]](http://i57.tinypic.com/2ezpo9y.jpg)
Slangen en buizen besteld bij ASH. Moest een knie inkorten en van velsrand voorzien. Dit heb ik gedaan door een Action pauper combinatietang te bewerken met een haakse slijper. Niet mijn idee, staat op youtube, maar werkt perfect. Klein uurtje met het buisje, de tang en een bankschroef en klaar is Klara.
![[Afbeelding: 2j5knk2.jpg]](http://i62.tinypic.com/2j5knk2.jpg)
![[Afbeelding: 2a69xts.jpg]](http://i62.tinypic.com/2a69xts.jpg)
En voila!
Al een tijdje geen update gemaakt. Had ook andere beslommeringen. Hoe dan ook, het project heeft niet stilgestaan.
Ik had o.a. bezoek van een prachtige witte.
![[Afbeelding: 2howfax.jpg]](http://i62.tinypic.com/2howfax.jpg)
Kardanas op maat laten maken. Voorste deel is van een 940 met m90 minus 58mm, achterste deel van een 240 met m47. Uiteindelijk ervoor gekozen dit door Terberg in Ijsselstein te laten doen. Niet de goedkoopste, wel vakwerk. Hele as is gebalanceerd door die mannen. Mijn hele aandrijflijn is nu een groot bijeengeraapt zooitje: BMW m50 motor, bmw e30 318i(S) bak met m47 uitgaande flens, 940/240 hybride kardanas en later type 240 achteras.
![[Afbeelding: 5ev0ib.jpg]](http://i57.tinypic.com/5ev0ib.jpg)
Tevens het m50 spaghetti-spruitstuk pas gemaakt voor de 245, en een verbindingsstuk incl. kat van een 850 naar een 2,5 duims uitlaat van een 240 turbo. De kat is om de auto – indien mogelijk – als U9 op kenteken te krijgen. Deze hele uitlaat is tijdelijk tot ik tzt. tijd en zin heb er een rvs exemplaar onder te maken. Maar ik ben mijn tig-las skillz nog aan het verbeteren.
![[Afbeelding: 23wur7o.jpg]](http://i58.tinypic.com/23wur7o.jpg)
![[Afbeelding: 2ezpo9y.jpg]](http://i57.tinypic.com/2ezpo9y.jpg)
Slangen en buizen besteld bij ASH. Moest een knie inkorten en van velsrand voorzien. Dit heb ik gedaan door een Action pauper combinatietang te bewerken met een haakse slijper. Niet mijn idee, staat op youtube, maar werkt perfect. Klein uurtje met het buisje, de tang en een bankschroef en klaar is Klara.
![[Afbeelding: 2j5knk2.jpg]](http://i62.tinypic.com/2j5knk2.jpg)
![[Afbeelding: 2a69xts.jpg]](http://i62.tinypic.com/2a69xts.jpg)
En voila!
![[Afbeelding: 10qgztc.jpg]](http://i59.tinypic.com/10qgztc.jpg)