25 August 2015, 23:03
nou ja, als het maar beweegt.. ik heb deze info ook nog meegekregen...
"Almost all engines came with various pistondiameters, "C" means the piston is made for a cylinder with 92.00-01 and "D" is for 92.01-02 bore.
You can hone your cylinders up to 92.06 without any problems, up to 1/10mm will work just fine.
C 92,00-92,01
D 92,01-92,02
E 92,02-92,03
G 92,04-92,05
Just from my head, check some workshop manual to verify.
You can add a hundred of a milimeter clearence on volvos recomendation if your engine is tuned..."
En daarnaast laat ik wel de krukas samen met vliegwiel dynamisch uitbalanceren, een extraatje dat de moeite waard is, die ervaring heb ik uit het verleden, je mist simpelweg trillingen en als het ware een 'dood punt' op toeren waar ie doorheen moet..
dat 58/9 laatste zal wel zoiets zijn als batch zuigers nummer zoveel uit maand 9 iod..
(geen idee waarom ik de krukas bewaard heb trouwens..)
"Almost all engines came with various pistondiameters, "C" means the piston is made for a cylinder with 92.00-01 and "D" is for 92.01-02 bore.
You can hone your cylinders up to 92.06 without any problems, up to 1/10mm will work just fine.
C 92,00-92,01
D 92,01-92,02
E 92,02-92,03
G 92,04-92,05
Just from my head, check some workshop manual to verify.
You can add a hundred of a milimeter clearence on volvos recomendation if your engine is tuned..."
En daarnaast laat ik wel de krukas samen met vliegwiel dynamisch uitbalanceren, een extraatje dat de moeite waard is, die ervaring heb ik uit het verleden, je mist simpelweg trillingen en als het ware een 'dood punt' op toeren waar ie doorheen moet..
dat 58/9 laatste zal wel zoiets zijn als batch zuigers nummer zoveel uit maand 9 iod..
(geen idee waarom ik de krukas bewaard heb trouwens..)