4 August 2015, 11:37
ja rechtop is wel makkelijker met de turbo maar alle andere onderdelen van brandstof/dynamo/startmotor/gasklep/stuurbekrachtiging zitten aan de andere kant en het is dus ook wel makkelijk om daar een beetje ruimte te hebben.
ik heb als andere hobby off-road rijden met suzuki samurai en patrols en zo en daar was dus een maatje van mij met een mercedes 300 diesel motor in zijn samurai gebouwd en die hoort ook schuin en hij had hem er recht in liggen omdat dat makkelijker is.
maar dat ging niet lang goed want hij begon een beetje rouw te lopen dus gingen wij aan het prutsen met het brandstof systeem en toen gaven we een keer goed gas en liep de motor gelijk vast!
de olie opzuig buis van de pomp zat dus niet laag genoeg in het carter en in de bochten liep hij dus droog!
dus als je hem recht hangt let er dan op dat hij genoeg olie krijgt want als het olielampje gaat branden is het al te laat...
ik heb als andere hobby off-road rijden met suzuki samurai en patrols en zo en daar was dus een maatje van mij met een mercedes 300 diesel motor in zijn samurai gebouwd en die hoort ook schuin en hij had hem er recht in liggen omdat dat makkelijker is.
maar dat ging niet lang goed want hij begon een beetje rouw te lopen dus gingen wij aan het prutsen met het brandstof systeem en toen gaven we een keer goed gas en liep de motor gelijk vast!
de olie opzuig buis van de pomp zat dus niet laag genoeg in het carter en in de bochten liep hij dus droog!
dus als je hem recht hangt let er dan op dat hij genoeg olie krijgt want als het olielampje gaat branden is het al te laat...