Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B230FK Krukas poelie als soort van underdive poelie.
#5
skidje schreef:Maar als er een groef vanaf gaat dient er in ieder geval een snaar over 4 pulleys te gaan.
Voor de dynamo zou ik bij 2 snaren blijven. Deze piept zo snel dat ik geen goede hoop heb met een snaar. Voor de stuurbekrachtiging voldoet vlgs mij elke (slappe) snaar dus dat zal het probleem niet worden.

Het zou een overweging zijn om te kijken of de oulley van de 740/940 dynamo iets groter is. Des te groter des te minder strak de snaar moet.

Verder geen verkeerd plan om deze pulley te verlichten. Hoewel je jezelf af moet vragen of zo'n klos ijzer een enorme massatraagheid veroorzaakt op die kleine diameter.

Hoe ons maar op de hoogte. Ben zelf ook meer voor deze low budget oplossingen ipv een alu pulley....

O.k. skidje bedankt voor je antwoord, je begrijpt mijn vraag niet helemaal. Heb n.l. al een 940 (zie onderschrift) ;-) waar van de voorste groef van de 3 groeven mijn ac compressor aandrijft. Als ik de voorste groef wil ditchen kan ik dat alleen oplossen door dan de middelste groef die nu alleen mijn dynamo aandrijft ook te gaan gebruiken voor de ac, dus... snaar over de middelste poelie groef dan over de dynamo en dan over de ac weer terug naar de poelie. Zo'n lange snaar moet wel aan te komen zijn, het uitlijnen kan net denk ik en aan de overbrenging veranderd m.i. dan niets toch, of heb ik dat verkeerd?

Zodoende kan ik de voorste groef er af laten draaien te samen met nog wat materiaal en heb dan nog steeds een goed "counter weight" met rubber demping. Dat is namelijk mijn bezwaar van een echte underdrive pulley, verandering van toeren voor alles wat er aan hangt plus geen dempend materiaal. Je leest o.a. op TB heel veel over uitgeplopte vriespluggen en in tegenstelling tot wat men daar schrijft dat dit komt van de druk in het blok etc. geloof ik daar helemaal niets van. Volgens mij komt het door het torderen of "warpen" van het blok bij hoge toeren, spreek dan wel over 7000 en meer, in combinatie met een "harde" poelie zonder demping klapt alles er dan uit op den duur volgens mij.

Om je een voorstelling te maken onderstaand 3 foto's het uitlijnen als je van bovenaf kijkt moet wel gaan lukken m.i:

[Afbeelding: poelie_3.jpg]


[Afbeelding: poelie_1.jpg]

[Afbeelding: poelie_2.jpg]
==================================
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 15G Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife
==================================
Antwoord


Berichten in dit topic
B230FK Krukas poelie als soort van underdive poelie. - door Chilm - 20 July 2015, 11:09

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hulp gezocht ivm ombouw kabelboom b230fk (in 240) 240fun 15 18.189 8 May 2014, 17:01
Laatste bericht: 240fun

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)