11 July 2015, 22:53
Marc1970 schreef:Je hebt scherpgesteld op het verkeerde nummer, dat onderste onleesbare is het nummer van het gietstuk, daarboven staat 49 gegoten en 8250 ingeslagen, een B20A. Vrij recent nummer, dat past wel bij de cilinderkop ongeveer.Die zuigers die je ziet zijn er in 1991 in gegaan, da's de binnenkant van het vorige blok uit de groene 144, en daarvoor uit m'n vorige 144.. het revisie bedrijf vroeg me om uit te kijken naar die nr's omdat ik aangaf dat ie dus al ens gereviseerd is... en je hebt gelijk, met een beetje remmenreiniger kwam het al los, ik heb het leesbaar gemaakt door er met een messing drevel over te vegen..
Die kop ziet er bruikbaar uit, de vreemde vlekken zijn van koelwater. Zuigers zitten er zo te zien nog niet heel lang in, meest zit er een dikke laag koolkoek op.
Voor de B21 truuk heb je een 8 bouts krukas nodig, en de zuigers+drijfstangen van een B21.
De kop die op de foto staat is van de originele die nu nog half in de 142 hangt, en daar zit veel meer koolaanslag in..
Maar goed, zuigers en drijfstangen 13 in een dozijn, krukas weer duur..
En dan te bedenken dat ik alleen maar de kop wilde overzetten.. :mad: