6 July 2015, 22:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 July 2015, 01:44 door Nicolaas H.)
Hoi Arjan. Redenering lijkt geen speld tussen te krijgen!
PS1 Eens.
PS2 Was ik ook niet van plan, ik knijp van die geïsoleerde schoentjes aan de draden en schuif die in elkaar.
PS3 Ik heb vakantie, vandaar! Morgen komt mijn vouwwagen en dan ga ik de boel uitproberen. Alle andere lichten werken al; heb ik getest met fietsdrager.
Merci!
PS1 Eens.
PS2 Was ik ook niet van plan, ik knijp van die geïsoleerde schoentjes aan de draden en schuif die in elkaar.
PS3 Ik heb vakantie, vandaar! Morgen komt mijn vouwwagen en dan ga ik de boel uitproberen. Alle andere lichten werken al; heb ik getest met fietsdrager.
Merci!
Arjan. schreef:In een '92-er hoort volgens het bedradingsschema op volvowiringdiagrams.com maar 1 mistachterlicht te branden, idd spanning door een paarse draad. De oudjes hadden nog wel twee werkende mistlampen achter.
Het lijkt me dat de paarse draad naar 54G moet en je een draad moet trekken van 58B naar de mistlamp van de auto. Redenering: 58B is geen pool op de stekker van de aanhanger en kan dus ook niet via die pool stroom krijgen voor de aanhangermistlamp.
En zoals altijd: meten (tijdens het aansluiten) is weten
PS 1: waarom er staat dat je geen draden hoeft door te knippen snap ik niet, volgens mij kun je dan ook nooit de mistlamp van de auto uitschakelen
PS 2: dat met die snijverbinders zou ik niet doen (past qua betrouwbaarheid dan wel weer goed bij 240-elektronica)
PS 3: met hoeveel projecten ben jij tegelijk bezig?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]