6 September 2015, 21:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 September 2015, 21:34 door Marc1970.)
Een goed uitgelijnde auto zoekt zelf de rechtuit richting, als je uit een bocht komt is dat goed te merken. Begin eens met een beetje meer toespoor, dat is nogal makkelijk dankzij de spoorstang. Als er iets 'uitspoor' (toe out) opstaat, wordt de auto zoekerig en reageert heel snel op alles.
Te weinig caster doet dit ook maar dat zit meest wel aardig, als het goed is zit er een mini vulplaatje meer bij de voorste rubberbus (zodat de bovenste wielarm het wiel 'achterover' drukt).
Teveel toespoor is ook leuk, dan komt-ie niet meer uit de bocht (of andersom, was lang geleden). Mijn 144 heeft speling op alle rubbers, bonkt overal maar rijdt gewoon rechtuit, hoe harder ik rij hoe rechter ongeveer.
Te weinig caster doet dit ook maar dat zit meest wel aardig, als het goed is zit er een mini vulplaatje meer bij de voorste rubberbus (zodat de bovenste wielarm het wiel 'achterover' drukt).
Teveel toespoor is ook leuk, dan komt-ie niet meer uit de bocht (of andersom, was lang geleden). Mijn 144 heeft speling op alle rubbers, bonkt overal maar rijdt gewoon rechtuit, hoe harder ik rij hoe rechter ongeveer.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969