Nee de carburateur komt er toch niet meer op denk ik.
Althans dat is niet de bedoeling. Tot op het laatste moment blijf ik met de huidige motor op LPG rijden.
Het benzinedeel gebruik ik toch eigenlijk niet dus dat wil ik alvast ombouwen (tank, leidingen en pompjes). Ook het schutbord moet nog worden voorzien van een gat om de ECU en kabels naar binnen te voeren.
Wat betreft wasted spark, als het goed is moet de auto het straks goed doen op benzine. Als hij op benzine goed loopt met de verdeler, weet ik dat dat in orde is en gaat de verdeler in de kofferbak voor nood en stap ik over op wasted spark. Hiervoor heb ik nog zon printplaatje en een eindtrap (met toerenteller aansluiting) nodig, maar ik krijg geen reactie van de verkoper. De bobine heb ik al.
Omdat ik snel weer met de auto wil rijden en eigenlijk in een dag de motorswap wil doen hou ik het B200K spruitstuk wel bij de hand. Mocht hij niet op benzine willen lopen kan dat erop geschroefd worden en kan ik op LPG rijden. Althans dat hoop ik, misschien dat ik zelfs de oude verdeler nodig heb... maar dat hoop ik van niet.
Ik weet alleen nog niet hoe ik het oplos met LPG. Moet ik me nog verder in verdiepen. Het simpelst is de huidige verdamper gebruiken en ouderwets mengstuk ergens in de inlaat.
Maar ik ben zulke ouderwetse systemen nog niet tegengekomen op een B230F.
Als dat niet lukt ga ik voor zon LPG injectiesysteem zoals Arno en Mark hebben. Maar misschien wordt de 242 toch gewoon een "zomer" auto en komt er geen LPG meer terug.
Kortom best veel althans'jes, maar's ...
Althans dat is niet de bedoeling. Tot op het laatste moment blijf ik met de huidige motor op LPG rijden.
Het benzinedeel gebruik ik toch eigenlijk niet dus dat wil ik alvast ombouwen (tank, leidingen en pompjes). Ook het schutbord moet nog worden voorzien van een gat om de ECU en kabels naar binnen te voeren.
Wat betreft wasted spark, als het goed is moet de auto het straks goed doen op benzine. Als hij op benzine goed loopt met de verdeler, weet ik dat dat in orde is en gaat de verdeler in de kofferbak voor nood en stap ik over op wasted spark. Hiervoor heb ik nog zon printplaatje en een eindtrap (met toerenteller aansluiting) nodig, maar ik krijg geen reactie van de verkoper. De bobine heb ik al.
Omdat ik snel weer met de auto wil rijden en eigenlijk in een dag de motorswap wil doen hou ik het B200K spruitstuk wel bij de hand. Mocht hij niet op benzine willen lopen kan dat erop geschroefd worden en kan ik op LPG rijden. Althans dat hoop ik, misschien dat ik zelfs de oude verdeler nodig heb... maar dat hoop ik van niet.
Ik weet alleen nog niet hoe ik het oplos met LPG. Moet ik me nog verder in verdiepen. Het simpelst is de huidige verdamper gebruiken en ouderwets mengstuk ergens in de inlaat.
Maar ik ben zulke ouderwetse systemen nog niet tegengekomen op een B230F.
Als dat niet lukt ga ik voor zon LPG injectiesysteem zoals Arno en Mark hebben. Maar misschien wordt de 242 toch gewoon een "zomer" auto en komt er geen LPG meer terug.
Kortom best veel althans'jes, maar's ...