2 April 2015, 09:50
Volvo 142 B23 schreef:Dan kan die azijn nog wel wat brengen. Ontkalkt ook goed tenslotte.Om ff terug te komen op de azijn.
Gooi liever natuurazijn erin. Werkt inderdaad perfect, maar schoonmaakazijn lijkt mij veel te agressief. Dat laatste is geen natuurproduct maar synthetisch. En om de meest agressieve variant er 500 km in te laten zitten? Ik zou het niet doen.
Ontkalken van je waterkoker doe je met azijn binnen 15 minuten, dus 500 km is echt veel te veel.
Het lost nl. ook de kalkafzettingen op die nu kleine lekkages voorkomen.
En waterkokers willen ook wel eens gaan lekken als je ze te weinig ontkalkt en dan ineens fanatiek gaat ontkalken. (jaja, wat een huishoudkennis he. Ik heb in een hardwater gebied gewoond, en de rest v/d tips komen van mijn vrouw die lang in de thuiszorg heeft gewerkt

Ik zou dit hanteren:
- natuurazijn erin
- 30 min rijden
- aftappen, kijken wat eruit komt aan kalkgruis
- herhaal voorgaande, afhankelijk van hoeveelheid gruis
- koelsysteem spoelen met water (ik weet niet wat azijn doet met de kwaliteit van je koelvloeistof)
- en weer vullen met koelvloeistof
Natuurazijn kost ⬠0,50 per 1,5 ltr bij de Lidl dus daar hoef je het niet voor te laten.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v489/ZOAB/Caddy/OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg)