Ik zag die nokkenas op MP en ben eens gaan zoeken op het www en de gangbare opinie is dat de enkele carb Penta varianten van de SOHC redblock een A as hadden en de dubbele carb variant de V as. Hier bijvoorbeeld: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=24675
De enige referentie aan de zgn. Marin as komt iedere keer hetzelfde voor in een uit ten treure gekopieerd lijstje, dan daalt de geloofwaardigheid voor mij al richting nulpunt. Hij zou dan waarschijnlijk een exacte kopie zijn van de K nokkenas.
Als je wat van die cijfertje bekijkt, ontlopen de V en de A elkaar niet veel, de A overlapt wat meer, de V opent wat langer.
Vraag het de adverteerder, er staat een V achterop de nokkenas als het goed is.
Hier een D as uit een Penta AQ140: http://www.ebay.com/itm/Cam-Shaft-for-Vo...3b&vxp=mtr
De enige referentie aan de zgn. Marin as komt iedere keer hetzelfde voor in een uit ten treure gekopieerd lijstje, dan daalt de geloofwaardigheid voor mij al richting nulpunt. Hij zou dan waarschijnlijk een exacte kopie zijn van de K nokkenas.
Als je wat van die cijfertje bekijkt, ontlopen de V en de A elkaar niet veel, de A overlapt wat meer, de V opent wat langer.
Vraag het de adverteerder, er staat een V achterop de nokkenas als het goed is.
Hier een D as uit een Penta AQ140: http://www.ebay.com/itm/Cam-Shaft-for-Vo...3b&vxp=mtr
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969