1 January 2016, 15:59
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 January 2016, 16:02 door Chris B.)
Ben nu een paar duizend km verder, blok loopt het mooiste met de ontsteking op ongeveer 12 graden. LPG is afgesteld, was nodig! Op LPG kan ik nu weer de 170 halen. (niet dat ik dat dagelijks doe ofzo, het is wel een indicatie voor de hoeveelheid kracht in t blok). Distri stond op tijd trouwens.
Verder heb ik de 740 laten taxeren door Wiebren de Jong, taxatiewaarde is €2.500,- De auto is net geen B staat, als ik een paar deukjes aanpak dan wordt dat al een heel stuk beter. Werk voor het komende jaar. Mijn vorige auto, een BX, heb in ik de loop van 4 jaar eigenaarschap opgewerkt van een hele slechte C naar A conditie. Gaat met deze ook gebeuren, gewoon omdat het leuk is.
Ik was van plan om er echt niets aan toe te voegen qua opties... wordt mij zomaar een (bijna) compleet origineel ABS systeem in de schoot geworpen. Een dergelijke klus, ABS fabrieksorigineel inbouwen, heb ik ook bij de BX gedaan en ABS vind ik echt een hele fijne toevoeging voor de veiligheid! Denk dat er dus een zomerprojectje aan zit te komen. Heb alleen wel wat vragen:
- Hoe zitten de sensorringen op de vooras, is dat onderdeel van het lager?
- Is de sensorbevestiging op de vooras voorbereid?
- De sensor op de achteras, is die van met en zonder ABS hetzelfde? Of zit er een andere sensor en vertanding op? (dat laatste zou balen zijn ivm benodigde andere achteras)
Wat ik iig mis zijn de leidingen tussen ABS blok en hoofdremcilinder en eventueel de leiding naar achteren toe. Afhankelijk van de situatie met de achteras zal dat een zoekactie worden de komende tijd. Mocht een andere achteras nodig zijn dan heb ik opeens een setje ABS onderdelen in de verkoop...
@ A_A, Hall verdeelhuizen zijn nieuw verkrijgbaar voor de lieve prijs van c.a. €250,- Is iets wat wel op het lijstje staat, mijn verdeelhuis heeft heel veel speling op het asje en lekt daardoor olie. (o-ringen vervangen helpt dan helemaal niks).
Verder heb ik de 740 laten taxeren door Wiebren de Jong, taxatiewaarde is €2.500,- De auto is net geen B staat, als ik een paar deukjes aanpak dan wordt dat al een heel stuk beter. Werk voor het komende jaar. Mijn vorige auto, een BX, heb in ik de loop van 4 jaar eigenaarschap opgewerkt van een hele slechte C naar A conditie. Gaat met deze ook gebeuren, gewoon omdat het leuk is.
Ik was van plan om er echt niets aan toe te voegen qua opties... wordt mij zomaar een (bijna) compleet origineel ABS systeem in de schoot geworpen. Een dergelijke klus, ABS fabrieksorigineel inbouwen, heb ik ook bij de BX gedaan en ABS vind ik echt een hele fijne toevoeging voor de veiligheid! Denk dat er dus een zomerprojectje aan zit te komen. Heb alleen wel wat vragen:
- Hoe zitten de sensorringen op de vooras, is dat onderdeel van het lager?
- Is de sensorbevestiging op de vooras voorbereid?
- De sensor op de achteras, is die van met en zonder ABS hetzelfde? Of zit er een andere sensor en vertanding op? (dat laatste zou balen zijn ivm benodigde andere achteras)
Wat ik iig mis zijn de leidingen tussen ABS blok en hoofdremcilinder en eventueel de leiding naar achteren toe. Afhankelijk van de situatie met de achteras zal dat een zoekactie worden de komende tijd. Mocht een andere achteras nodig zijn dan heb ik opeens een setje ABS onderdelen in de verkoop...
@ A_A, Hall verdeelhuizen zijn nieuw verkrijgbaar voor de lieve prijs van c.a. €250,- Is iets wat wel op het lijstje staat, mijn verdeelhuis heeft heel veel speling op het asje en lekt daardoor olie. (o-ringen vervangen helpt dan helemaal niks).