Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thermostaat 164
#4
Ik neem aan dat geen enkel materiaal in en om een motorblok moeite heeft met 5 graden meer. Wat je 'kwijtraakt' is een klein beetje reserve richting het kookpunt van koelvloeistof onder druk. Dat is pas bij 120-130 graden, dan heb je wel een probleem maar ik gok dat zelfs de gammelste waterpomp met een verstopte radiateur daar nog onder blijft. De TEMP naald gaat wat hoger eindigen, dat went.

Ik heb wel eens week met een lekke radiateur en een heel laag peil rondgereden en nog geen kokende motor of blijvende schade. De naald vloog naar heet zei mijn vrouw op een dag, toen werd het tijd eens te gaan kijken.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Berichten in dit topic
Thermostaat 164 - door Rin - 7 January 2015, 10:09
Thermostaat 164 - door Marc1970 - 7 January 2015, 11:21
Thermostaat 164 - door Rin - 8 January 2015, 02:03
Thermostaat 164 - door Marc1970 - 8 January 2015, 15:21
Thermostaat 164 - door Rin - 15 January 2015, 00:07

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thermostaat 164 JanNeggers 4 4.140 2 February 2020, 23:13
Laatste bericht: JanNeggers

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)