8 January 2015, 15:21
Ik neem aan dat geen enkel materiaal in en om een motorblok moeite heeft met 5 graden meer. Wat je 'kwijtraakt' is een klein beetje reserve richting het kookpunt van koelvloeistof onder druk. Dat is pas bij 120-130 graden, dan heb je wel een probleem maar ik gok dat zelfs de gammelste waterpomp met een verstopte radiateur daar nog onder blijft. De TEMP naald gaat wat hoger eindigen, dat went.
Ik heb wel eens week met een lekke radiateur en een heel laag peil rondgereden en nog geen kokende motor of blijvende schade. De naald vloog naar heet zei mijn vrouw op een dag, toen werd het tijd eens te gaan kijken.
Ik heb wel eens week met een lekke radiateur en een heel laag peil rondgereden en nog geen kokende motor of blijvende schade. De naald vloog naar heet zei mijn vrouw op een dag, toen werd het tijd eens te gaan kijken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

