4 January 2015, 11:58
Dopski schreef:Omdat de 740 vanaf december binnen moet slapen en ik het vrij snel zat werd om door de regen te fietsen heb ik een winterwaggeltje gekocht.
De keuze is gevallen op de lichtste, goedkoopste, en zuinigste auto binnen een staal van 10km. Aangezien ik behoorlijk merkvast ben :confused: heb ik mijn classic peugeotracefiets vervangen voor dit racemonster;
En wat je allemaal krijgt voor die prijs;
pro's: 75PK op 815kg, sportstoeltjes, dikke voorbumper met mistlampen, achterspoiler, alu velgjes, verbruik van 1:16.
cons: klapraampjes en antenne op het dak laten water door tijdens regen. Dus een klamme, beslagen, muffe zooi binnen. Dus rij nu in een kale cirquit-uitvoering, achterbanken en bekleding zijn binnen aan het drogen. De lekkage was al snel verholpen door nieuwe raamrubbers en nieuw antennetje.
Maar helaas... auto's hebben ook gevoel, vooral volvo's zijn jaloers. Toen ik ooit mijn 144 te koop zette ging hij spontaan toeteren (niet meer uit te zetten).
De 242 besloot de dag nadat ik de 106 had gekocht dat alle kleine autotjes van de weg af moesten, te beginnen met een klein Ka'tje.
Gelukkig viel de schade mee en ben ik op het forum erg goed geholpen om aan andere onderdelen te komen.
Aan het begin van de kerstvakantie een bult onderdelen van de ex van Landloper opgehaald bij Astrix. Hij wilde graag voorgebangde kromme spul terug, dus snel even alles eraf geschroefd en mee in de aanhanger. Mooi dat alleen twee front plaatjes en de motorkap krom waren :tongue:.
Het "nieuwe" spul was goed smerig. Dus heeft een douchebeurtje genoten.
Alle nieuwe spullen en spul wat ik nog had liggen schoon gemaakt en wachtend op montage. Ik heb nu elke "neus" behalve de vierkante, ik denk dat ik in eerste instantie voor de rechthoekige ga. Past ook mooi bij de brede achterlichten.
Kapje helemaal schoon en waterproof geschuurd, klaar voor de eerste laag. De auto had altijd al een deukje in het voorscherm (bovenop), en een hoop zwarte vlekken zag er eigenlijk echt niet meer uit. Dus die heb ik ook gelijk meegepakt:
![]()
[/URL]
Alles is nu aan het drogen, hoop binnenkort de volgende laagjes aan te brengen, ziet er in ieder geval al veelbelovend uit.
Die beige klep lijkt heel veel op die van mijn oude 242 die ik aan asterix heb verkocht:-)
Volvo 244 DL 1974