29 December 2014, 20:37
Zo, al een poos aan het bedenken wat ik met de injectoren en brandstofrail ga doen. Heb toch besloten om het iets aan te passen zodat ik in de toekomst snel en eenvoudig injectoren kan wisselen.
Bij Volvo weer het een en ander besteld. Omdat ik dacht dat het afstandsringetje toch wel bij een revisie-setje zou horen net zoals bij een 240/740/940 deze maar verwijderd. Wat bleek nu, deze kunnen ze niet leveren bij Volvo en hoeven niet vervangen te worden. Gelukkig had ik de injectoren van de 960 nog waar ze op zaten dus deze maar creatief verwijderd en overgezet. Ik kwam er alleen een tekort dus deze heb ik deze ook maar creatief zelf gemaakt van een nylon ringetje van de karwei. Het is maar een afstandsring dus het doet verder ook niks af aan de werking/afdichting van de injector.
![[Afbeelding: Foto-VQ87LZVR-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-VQ87LZVR-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-NGBO7BVV-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-NGBO7BVV-D.jpg)
Alles netjes zuiver, heb er nog aan zitten denken om de injectoren te reinigen maar is nogal prijzig. Mochten de injectoren niet goed zijn dan koop ik grotere in de toekomst.
![[Afbeelding: Foto-YXPBBA6Y-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-YXPBBA6Y-D.jpg)
De retour en aanvoer leiding zitten er ingestoken met een afdicht-rubber en worden door een strip op hun plaats gehouden. Toch zit er een losse ruimte tussen wat me niet helemaal beviel en daarom toch maar besloten om de rail te modificeren.
De rail van de t6 eerst maar als proef genomen. De prop aan het uiteinde van de rail verwijderd om ze te dienen als aanvoer.
De rail van de 960 is iets anders daarbij zit er een extra buis in de rail die vanuit een kant open is. de brandstof loopt dan via de aanvoer langs de injectoren en vervolgens naar de drukregelaar.
![[Afbeelding: Foto-NDYTXOB8-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDYTXOB8-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-AEQMXLAX-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-AEQMXLAX-D.jpg)
Vandaag met Dennis naar Biesheuvel gereden om koppelingen aan te schaffen die ik van te voren uitgezocht had. De vorige keer had ik de verkeerde besteld. Nu weet ik dat ik de goede aansluitingen heb en kan ik in het vervolg online bestellen. Ook meteen wat andere koppelingen gekocht voor olie-aanvoer en afdop-plug van het koelwater.
Nu aanvoer en retour erop laten lassen, wordt vervolgd
Bij Volvo weer het een en ander besteld. Omdat ik dacht dat het afstandsringetje toch wel bij een revisie-setje zou horen net zoals bij een 240/740/940 deze maar verwijderd. Wat bleek nu, deze kunnen ze niet leveren bij Volvo en hoeven niet vervangen te worden. Gelukkig had ik de injectoren van de 960 nog waar ze op zaten dus deze maar creatief verwijderd en overgezet. Ik kwam er alleen een tekort dus deze heb ik deze ook maar creatief zelf gemaakt van een nylon ringetje van de karwei. Het is maar een afstandsring dus het doet verder ook niks af aan de werking/afdichting van de injector.
![[Afbeelding: Foto-VQ87LZVR-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-VQ87LZVR-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-NGBO7BVV-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-NGBO7BVV-D.jpg)
Alles netjes zuiver, heb er nog aan zitten denken om de injectoren te reinigen maar is nogal prijzig. Mochten de injectoren niet goed zijn dan koop ik grotere in de toekomst.
![[Afbeelding: Foto-YXPBBA6Y-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-YXPBBA6Y-D.jpg)
De retour en aanvoer leiding zitten er ingestoken met een afdicht-rubber en worden door een strip op hun plaats gehouden. Toch zit er een losse ruimte tussen wat me niet helemaal beviel en daarom toch maar besloten om de rail te modificeren.
De rail van de t6 eerst maar als proef genomen. De prop aan het uiteinde van de rail verwijderd om ze te dienen als aanvoer.
De rail van de 960 is iets anders daarbij zit er een extra buis in de rail die vanuit een kant open is. de brandstof loopt dan via de aanvoer langs de injectoren en vervolgens naar de drukregelaar.
![[Afbeelding: Foto-NDYTXOB8-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDYTXOB8-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-AEQMXLAX-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-AEQMXLAX-D.jpg)
Vandaag met Dennis naar Biesheuvel gereden om koppelingen aan te schaffen die ik van te voren uitgezocht had. De vorige keer had ik de verkeerde besteld. Nu weet ik dat ik de goede aansluitingen heb en kan ik in het vervolg online bestellen. Ook meteen wat andere koppelingen gekocht voor olie-aanvoer en afdop-plug van het koelwater.
![[Afbeelding: Foto-OYOMSOAF-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-OYOMSOAF-D.jpg)
Nu aanvoer en retour erop laten lassen, wordt vervolgd