28 November 2014, 19:04
Afgelopen week was het guur weer, dus ondanks de korte afstand (10km), lekker met de 740 naar mn werk gegaan. Het is immers de laatste week, dus hij mocht nog even de beentjes strekken voordat hij op stal moet.
Als het van het weekend mooi droog weer is, misschien nog ff een stukje kachelen. En misschien dat ik (gezien de lage benzineprijs) hem alvast vol gooi, over een maand of 3 zal het vast weer duurder zijn. Dan nog even een sopje erover en hij gaat onder het hoesje de garage in.
Als het goed is zijn er wat spulletjes onderweg om hem de komende 3 maanden toch een beetje te vertroetelen. Wat ik van plan ben:
- carterventilatie schoonmaken
- catch can aansluiten
- distributieriem vervangen
- schoonmaken (zowel kofferbak uitmesten als motorblok ontvetten)
- intercoolertraject schoonmaken
- nieuw luchtfilter, olie, oliefilter, bougies ("Oh, liever verse")
- visco fan vervangen door elektrische (wie heeft er een adapter om een tempsensor in te draaien)
Als het van het weekend mooi droog weer is, misschien nog ff een stukje kachelen. En misschien dat ik (gezien de lage benzineprijs) hem alvast vol gooi, over een maand of 3 zal het vast weer duurder zijn. Dan nog even een sopje erover en hij gaat onder het hoesje de garage in.
Als het goed is zijn er wat spulletjes onderweg om hem de komende 3 maanden toch een beetje te vertroetelen. Wat ik van plan ben:
- carterventilatie schoonmaken
- catch can aansluiten
- distributieriem vervangen
- schoonmaken (zowel kofferbak uitmesten als motorblok ontvetten)
- intercoolertraject schoonmaken
- nieuw luchtfilter, olie, oliefilter, bougies ("Oh, liever verse")
- visco fan vervangen door elektrische (wie heeft er een adapter om een tempsensor in te draaien)