3 January 2016, 13:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 January 2016, 13:22 door Marc1970.)
Geen rubber afdichting, maar er is wel een plastic plaatje/dekseltje wat onder de rotor past en het onderliggende gebeuren iets 'droger' houdt, en misschien zelfs de verdelerkap wat strakker op de verdeler houdt. Zoiets: https://www.rexbo.eu/bosch/dust-cover-di...1230500219
De oxidatie komt ws. van versnelde slijtage, ergens gaat de vonkoverdracht te moeizaam en daardoor moet de rotor meer werken, krijgt hogere voltages te zien, met vonken, inbranding en materiaalverlies tot gevolg.
Je zou eens kunnen beginnen met de bougies op 0,7 mm te zetten.
Waar het vocht vandaan komt is de buitenlucht, heel Noordwest Europa is doorweekt en verzadigd van water. WD40 zou ik niet inspuiten, gewoon droog en vetvrij is mooi zat.
De oxidatie komt ws. van versnelde slijtage, ergens gaat de vonkoverdracht te moeizaam en daardoor moet de rotor meer werken, krijgt hogere voltages te zien, met vonken, inbranding en materiaalverlies tot gevolg.
Je zou eens kunnen beginnen met de bougies op 0,7 mm te zetten.
Waar het vocht vandaan komt is de buitenlucht, heel Noordwest Europa is doorweekt en verzadigd van water. WD40 zou ik niet inspuiten, gewoon droog en vetvrij is mooi zat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

