Mooi!
Ook interessant om te zien hoe die blokken in elkaar zitten, die 'bedplate' constructie met een gedeeld blok ipv allemaal losse lagerkappen is veel steviger. Ook heel gunstig voor het maken van de oliekanalen. Waar bij andere types blok (zoals een redblock) met een boor van een halve meter lang een oliekanaal gemaakt wordt heb je bij deze blokken gewoon een groef die al tijdens het gieten gemaakt wordt. Goedkoop, makkelijk schoon te maken en een veel groter oliekanaal! Je ziet steeds meer merken dit doen, 10-20 jaar geleden was het iets waar maar weinig fabrikanten mee bezig waren.
Bij de onze hadden de drijfstanglagers ook wat gekke sporen (patroon). Die hebben we nieuw gekocht, was ca 60 euro voor een setje. Niet origineel maar wel hetzelfde merk als ook aan Volvo levert, even vergeten welk merk het is.
Ook interessant om te zien hoe die blokken in elkaar zitten, die 'bedplate' constructie met een gedeeld blok ipv allemaal losse lagerkappen is veel steviger. Ook heel gunstig voor het maken van de oliekanalen. Waar bij andere types blok (zoals een redblock) met een boor van een halve meter lang een oliekanaal gemaakt wordt heb je bij deze blokken gewoon een groef die al tijdens het gieten gemaakt wordt. Goedkoop, makkelijk schoon te maken en een veel groter oliekanaal! Je ziet steeds meer merken dit doen, 10-20 jaar geleden was het iets waar maar weinig fabrikanten mee bezig waren.
Bij de onze hadden de drijfstanglagers ook wat gekke sporen (patroon). Die hebben we nieuw gekocht, was ca 60 euro voor een setje. Niet origineel maar wel hetzelfde merk als ook aan Volvo levert, even vergeten welk merk het is.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni