13 July 2014, 12:22
karelo schreef:boedr,
Heb de 945 nu 3 jaar, had 250000km gelopen bij aankoop. Bij eerste nazicht bleek dat de voeler van de olie niet was aangekoppeld. Na aankoppeling en later vervanging ervan doet zich het volgende voor : beneden de 1600toeren/min brandt het olielampje, vanaf 1600 toeren floept het uit en blijft het uit. Rij er zo al 90000km mee, zonder problemen - 945 verbruikt geen olie, ook geen olieverlies, motor draait normaal en volvo rijdt fantastisch. Is natuurlijk niet zeker dat het aan de oliepomp ligt maar zowat alles is al gecontroleerd zonder iets te vinden.
Zie ook mijn vorig bericht over het olielampje (ongeveer november/december 2012)
Ik heb een soortgelijk probleem met m'n 230FB, maar dat schijnt te komen door het rubberen ringetje tussen pomp en blok. Dat is versleten, verliest olie en moet vervangen worden. Dus carterpan en pomp eraf, en een ringetje van ~1 euro omwisselen. Ik heb er met Marc1970 al eens contact over gehad. Zou me er niet al te druk om maken, de oliedrukmeter is digitaal, dus 1 of 0. De druk zit net onder de grens bij lage toeren en gaat het lampje branden.
Als je een automaat hebt, bij stoplichten in z'n N gooien.