13 July 2014, 09:39
Ik rij met een volvo 945 van 1996 met B230FK motor op LPI, Vialle installatie - kmstand : 350000km. Op 343000km is distributieriem vervangen, altijd regelmatig onderhoud gehad in garage. Nu moet de cilinderkoppakking worden vervangen en eventueel de oliepomp - ik laat alles in de garage doen, dus dat kost toch ettelijke honderden duro's. Nu heeft mijn garagist een ruilmotor staan, een identieke B230FK met 195000km op de teller.
Mijn vraag is : wat zou het meest interessant zijn om te doen? Ofwel de huidige motor (waarvan ik wel weet wat er de laatste 90000km aan is gebeurd en hoe er is mee gereden) of de ruilmotor (met minder kilometers) laten plaatse, waarvan ik de geschiedenis niet ken.
Wat denken jullie?
Mijn vraag is : wat zou het meest interessant zijn om te doen? Ofwel de huidige motor (waarvan ik wel weet wat er de laatste 90000km aan is gebeurd en hoe er is mee gereden) of de ruilmotor (met minder kilometers) laten plaatse, waarvan ik de geschiedenis niet ken.
Wat denken jullie?