Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maten nippels en slangen?
Bij mij zaten de nippels los, maar de remmen muurvast Big Grin

De APK man vroeg of ik na montage al een paar keer stevig geremd had...

Nou.. Eigenlijk het hele verhaal vertellen.. Ik kocht de GT en die had enkele jaren stil gestaan. Vervolgens ga ik ermee rijden. Trekt het ding nogal tijdens het remmen in het stuur. Remvloeistof vervangen, ontluchten, remmen gangbaar maken, opnieuw proberen. Weer scheeftrekken. De APK man merkte al op dat er wel een rem vast zou zitten omdat ie een blauwe schijf zag. Dus ik weer terug. Remmen gangbaar maken, nieuwe blokken monteren en weer op weg naar de APK. Ik vond de symptonen maar raar. Als je kracht zette op het pedaal, dan schoot opeens het pedaal naar de bodem. Dus ik begon een lekke hoofdremcilinder te vermoeden. Goed... Ik weer naar de APK. Man vraagt na de eerste test of ik al een paar keer stevig getest had. Links voor en links achter bleven een beetje achter. En dat kan dus niet bij een triangelgescheiden remsysteem ! Geen lekke remcilinder, geen bellen in de vloeistof. Dus ik neem de auto mee, trek op een achterafweggetje een paar keer flink door en rem tot bijna stilstand. Kom ik weer bij de garage aan, komen ze allemaal naar buiten rennen. De monteur maakte al aanstalten om een brandblusser te gaan halen. Een vreselijke stank en 4 rookkolommen uit de wielen. Nog een keer op de remmentestbank, geen verschil meer (maar ook erg weinig remkracht meer...)

De remmen bleven dus vastplakken. Scandcar gebeld, 4 gereviseerde klauwen eronder en APK okee. Zo leer je nog eens wat.. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Nieuwe exemplaren zijn niet eens zo heel schrikbarend duur. Ongeveer 125 voor de voorkant en 100 euro voor de achterkant per stuk. En die zien er helemaal gaaf uit !

Overigens kan je de leidingen zelf maken met een speciaal apparaatje. Je kan ze ook op maat bestellen. Dan zitten ze al voorgebogen in een zakje.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord

Berichten in dit topic
Maten nippels en slangen? - door thuur - 28 March 2006, 11:46
Maten nippels en slangen? - door PP - 28 March 2006, 12:09
Maten nippels en slangen? - door thuur - 28 March 2006, 12:19
Maten nippels en slangen? - door PP - 28 March 2006, 12:42
Maten nippels en slangen? - door thuur - 28 March 2006, 14:47
Maten nippels en slangen? - door jos - 28 March 2006, 19:59
Maten nippels en slangen? - door Sander van Buiten - 28 March 2006, 23:17
Maten nippels en slangen? - door jos - 29 March 2006, 10:54
Maten nippels en slangen? - door LJ - 29 March 2006, 12:12
Maten nippels en slangen? - door thuur - 29 March 2006, 13:20
Maten nippels en slangen? - door Sander van Buiten - 29 March 2006, 20:23
Maten nippels en slangen? - door thuur - 5 April 2006, 09:31
Maten nippels en slangen? - door jos - 5 April 2006, 10:32
Maten nippels en slangen? - door thuur - 5 April 2006, 10:51
Maten nippels en slangen? - door jos - 5 April 2006, 20:16
Maten nippels en slangen? - door Bozzma - 28 April 2006, 00:50

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)