1 July 2014, 19:10
Jero,
De sensor kun je kopen met 2 verschillende inschakeltemperaturen, naar gelang je wens. Ik heb alleen een in- en uitschakeltemperatuur voor 1 stand van de E-fan. De thermostaat heeft altijd maar 1 cijfer erop (in jouw geval dus 88), dat is de openings-temperatuur.
Het beste is de adapter plaatsen in de onderste slang van radiateur naar waterpomp. Wat de radiateur niet genoeg zelf kan koelen, moet de E-fan bij springen, dus het koelwatertemperatuur moet niet gemeten worden voor de radiateur maar erna!
Inschakeltemperatuur bij mij via de sensor is 87 aan, 82 uit. De hoge stand van de E-fan heb ik geschakeld via een switch bij de cockpit, maar die heb ik nog nooit hoeven gebruiken. E-fan werkt perfect automatisch via de sensor.
Ohja, het T-stuk maken kan zelf inderdaad, maar gebruik geen doodnormale M14/16/18 moer. De draad van zo'n sensor is altijd M..x1,5
De sensor kun je kopen met 2 verschillende inschakeltemperaturen, naar gelang je wens. Ik heb alleen een in- en uitschakeltemperatuur voor 1 stand van de E-fan. De thermostaat heeft altijd maar 1 cijfer erop (in jouw geval dus 88), dat is de openings-temperatuur.
Het beste is de adapter plaatsen in de onderste slang van radiateur naar waterpomp. Wat de radiateur niet genoeg zelf kan koelen, moet de E-fan bij springen, dus het koelwatertemperatuur moet niet gemeten worden voor de radiateur maar erna!
Inschakeltemperatuur bij mij via de sensor is 87 aan, 82 uit. De hoge stand van de E-fan heb ik geschakeld via een switch bij de cockpit, maar die heb ik nog nooit hoeven gebruiken. E-fan werkt perfect automatisch via de sensor.
Ohja, het T-stuk maken kan zelf inderdaad, maar gebruik geen doodnormale M14/16/18 moer. De draad van zo'n sensor is altijd M..x1,5