27 April 2006, 17:57
De achteras heeft een centrale opnemer voor de ABS. Voor zullen er opnemers op de naven zitten. Verder kan je voor loodgieter gaan spelen want er zullen 2 leidingen van de hoofdrempomp getrokken worden naar de ABS unit. Vanuit daar wordt het ook nog lastig want normaal is het remsysteem triangel gescheiden. Nu moet dat naar diagonaal. Dus van de 2 leidingen van de remklauw moet je 1 gaan maken.
Het is wel te doen... Maar wel een hoop werk.
Ik ben absoluut een voorstander van electronische hulpjes. Maar ABS heeft ook 1 heel erg groot nadeel.
Normaal gesproken als je in een slip raakt (bijvoorbeeld door aquaplaning) kan je een aantal malen tegensturen totdat je compleet de controle verliest. Bij een normaal remsysteem kun je dan op de rem gaan staan op het moment dat je in de lengte-richting van de weg glijdt. Je trapt dan de wielen vast waardoor je in dezelfde richting verder zal glijden. Met een ABS systeem is dat niet mogelijk waardoor in geval van een slip de auto totaal ongecontroleerd projectiel zal zijn.'
ESP is dan weer een opvolger van de ABS en deze zal de wielen zo remmen dat de auto uit een slip zal geraken en weer controleerbaar zal zijn. Werkelijk een wereldsysteem.
Laat mij maar schuiven..
Het is wel te doen... Maar wel een hoop werk.
Ik ben absoluut een voorstander van electronische hulpjes. Maar ABS heeft ook 1 heel erg groot nadeel.
Normaal gesproken als je in een slip raakt (bijvoorbeeld door aquaplaning) kan je een aantal malen tegensturen totdat je compleet de controle verliest. Bij een normaal remsysteem kun je dan op de rem gaan staan op het moment dat je in de lengte-richting van de weg glijdt. Je trapt dan de wielen vast waardoor je in dezelfde richting verder zal glijden. Met een ABS systeem is dat niet mogelijk waardoor in geval van een slip de auto totaal ongecontroleerd projectiel zal zijn.'
ESP is dan weer een opvolger van de ABS en deze zal de wielen zo remmen dat de auto uit een slip zal geraken en weer controleerbaar zal zijn. Werkelijk een wereldsysteem.
Laat mij maar schuiven..
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl