Zo alle een lange tijd niet op het forum geweest. Auto stond op een laag pitje, alleen gebruikt om mee te rijden. Nu toch maar eens het vuurtje laten aangewakkerd.
Ben bijna klaar met mijn afstudeer opdracht voor de opleiding automotive engineering. Ik dacht laat ik eens wat rond kijken voor wat onderdelen om de 242 op te knappen. Kwam ik deze toevallig tegen.
![[Afbeelding: wpke1.jpg]](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/834/wpke1.jpg)
Normaal moet je een gehele s80 aanschaffen en ik heb alleen de motor nodig met toebehoren dus dit is wel een stuk gemakkelijker.
Ik heb eerst het blok kaal gemaakt.
![[Afbeelding: q74t0.jpg]](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/841/q74t0.jpg)
![[Afbeelding: pn9w.jpg]](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/836/pn9w.jpg)
Ik kwam flink wat slush en vochtophoping tegen in het carter ventilatie reservoir.
![[Afbeelding: vtrem.jpg]](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/835/vtrem.jpg)
[IMGhttp://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/834/yx6g.jpg[/IMG]
Het blok maar alvast een beetje schoongemaakt.
![[Afbeelding: vhcld.jpg]](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/842/vhcld.jpg)
Met een lekker limburgs biertje komt alles goe!!
![[Afbeelding: v6qi.jpg]](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/835/v6qi.jpg)
![[Afbeelding: zjj7.jpg]](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/834/zjj7.jpg)
toekomst plan voor de 242.
- B230FT/FK met toebehoren verwijderen
- Auto laten richten (kooi zolang verwijderen uit voorzorg)
- Schutbord naar achteren plaatsen. De T6 is iets langer en wil al het gewicht het liefst achter
de vooras hebben.
- Dan al het overige plaatwerk aanpakken. Heb nog een goed gebruikt front liggen met
zijschermen en zo goed als nieuwe koplampen.
- Auto na de spuiter.
[video=youtube;Y-xzkCdtMx8]https://www.youtube.com/watch?v=Y-xzkCdtMx8[/video]
Dit is wel een van de grote inspiratiebronnen.
- T6 erin hangen en verder afwerken.
Ik weet nog niet wat de 'detail' plannen zijn. Ik denk er zelf aan om de twin turbo set-up te houden (wel aangepast naar eigen wensen)
Ik wil er geen snelheidsauto van maken door er een grote 'joekel' op te zetten.
Koppel onderin vind ik zelf veel fijner rijden dan een turbogat tot de 5000 toeren.
Voor nu eerst het blok verder controleren (compressietest en lektest).
Ben bijna klaar met mijn afstudeer opdracht voor de opleiding automotive engineering. Ik dacht laat ik eens wat rond kijken voor wat onderdelen om de 242 op te knappen. Kwam ik deze toevallig tegen.
![[Afbeelding: wpke1.jpg]](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/834/wpke1.jpg)
Normaal moet je een gehele s80 aanschaffen en ik heb alleen de motor nodig met toebehoren dus dit is wel een stuk gemakkelijker.
Ik heb eerst het blok kaal gemaakt.
![[Afbeelding: q74t0.jpg]](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/841/q74t0.jpg)
![[Afbeelding: pn9w.jpg]](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/836/pn9w.jpg)
Ik kwam flink wat slush en vochtophoping tegen in het carter ventilatie reservoir.
![[Afbeelding: vtrem.jpg]](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/835/vtrem.jpg)
[IMGhttp://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/834/yx6g.jpg[/IMG]
Het blok maar alvast een beetje schoongemaakt.
![[Afbeelding: vhcld.jpg]](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/842/vhcld.jpg)
Met een lekker limburgs biertje komt alles goe!!
![[Afbeelding: v6qi.jpg]](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/835/v6qi.jpg)
![[Afbeelding: zjj7.jpg]](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/834/zjj7.jpg)
toekomst plan voor de 242.
- B230FT/FK met toebehoren verwijderen
- Auto laten richten (kooi zolang verwijderen uit voorzorg)
- Schutbord naar achteren plaatsen. De T6 is iets langer en wil al het gewicht het liefst achter
de vooras hebben.
- Dan al het overige plaatwerk aanpakken. Heb nog een goed gebruikt front liggen met
zijschermen en zo goed als nieuwe koplampen.
- Auto na de spuiter.
[video=youtube;Y-xzkCdtMx8]https://www.youtube.com/watch?v=Y-xzkCdtMx8[/video]
Dit is wel een van de grote inspiratiebronnen.
- T6 erin hangen en verder afwerken.
Ik weet nog niet wat de 'detail' plannen zijn. Ik denk er zelf aan om de twin turbo set-up te houden (wel aangepast naar eigen wensen)
Ik wil er geen snelheidsauto van maken door er een grote 'joekel' op te zetten.
Koppel onderin vind ik zelf veel fijner rijden dan een turbogat tot de 5000 toeren.
Voor nu eerst het blok verder controleren (compressietest en lektest).