3 February 2015, 21:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 February 2015, 22:03 door Marc1970.)
Ja, ik heb genoeg tapeinden uit aluminium onderdelen 'gelast', maar deze geef ik erg weinig kans hoe dan ook. Er moet tenminste nog iets te zien zijn van het tapeind, meest breken ze een mm onder het oppervlak en dan komt de lasdraad en de warmte er nog aardig bij. Je gaat nu lasdraad een gat insturen en hopen dat het contact maakt op de juiste plek en ook nog eens eraan vastsmelt, en een stevig stapeltje metaal vormt tot het 5 mm boven het oppervlak uitkomt.
Mijn lasapparaat staat in Hoek van Holland, proberen?
Uitboren is ook best te doen als je netjes in het midden kan blijven. Als je 95% van de diameter (van de kernmiddellijn) van het draadeind hebt weggeboord, geeft de draad het op en hangt los in het aluminium, die kan je er dan met puntige voorwerpen uitpeuteren en als de zooi er eenmaal uit is, zitten er altijd nog een paar frisse draadgangen achter.
Mijn lasapparaat staat in Hoek van Holland, proberen?
Uitboren is ook best te doen als je netjes in het midden kan blijven. Als je 95% van de diameter (van de kernmiddellijn) van het draadeind hebt weggeboord, geeft de draad het op en hangt los in het aluminium, die kan je er dan met puntige voorwerpen uitpeuteren en als de zooi er eenmaal uit is, zitten er altijd nog een paar frisse draadgangen achter.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969