25 March 2014, 07:39
laptoprob schreef:los kunststof met klemmetjes op staal is dus een capillair. Vandaar de automotive 3M! Ik heb van die kunststof stoothoeken op de 1800S, oorspronkelijk geschroefd. Door het capillair komt er dus water en zooi in, dus vallen er vanzelf gaten in.
Vriend van me heeft plastic plaatjes (geknipt uit een emmer) met plastic M6 bout er doorheen in zijn sierlijsten geschoven van de P1800E. Hij is nu met een opknapbeurt bezig waarbij de 1800 wordt overgespoten. Maar deze constructie heeft sinds 1997 voor geen enkel roestgat gezorgd en met meer dan 300.000 km sinds 1997 en altijd buiten staan heeft zich geen enkel roestplekje zich kunnen vormen rond de bevestiging van de sierlijst aan de auto.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..

