Stevves schreef:Zou het ook een praktische oplossing zijn om voor die olieafvoer ook de originele stalen leiding door te zagen, er een stukje tussenuit te halen, daar een stuk aircoslang of stuurberkachtigingslamg(iets dat oliebestendig is en de druk aankan) tussen te zetten met goede slangenklemmen? Dan zou het mogelijk moeten zijn de olieafvoer spanningsvrij te monteren lijkt me zo.
Tis maar een idee natuurlijk, de hydrauliekboer kan altijd nog dan...
Dat van die slangklemmen kan natuurlijk wel ,maar vindt dat persoonlijk knoeiwerk.
Het oliesysteem heeft toch een druk van 5 bar.
'k moet er niet aan denken dat bij 120 een olieslang van z'n leiding begint te schuiven.
Voor de afvoer kan het wel .Er staat immers geen druk op die leiding.
Maar het probleem vormt het stuk wat in het blok steekt.
Deze krijgt alle vrijheid om te vertrekken.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.