De injectorstekkers zijn zelden een probleem, ik bedoelde alle stekkers in de motorruimte. Deze hebben weleens ergens een slecht contactje, dat kan je met 1x los en vast al verbeteren. Ook de stekkers onder het inlaatspruitstuk. Het injectiesysteem is afhankelijk van input die via stekkers loopt, als bv de koelwatertemp te laag gemeten wordt blijft-ie het mengsel onnodig verrijken. Kijk eens in de slang die voorop de injectorrail op een tonnetje zit, hier mag geen benzine in zitten (dan lekt de benzinedrukregelaar = het tonnetje).
Wat is 75% van een verdelerkap? Die dingen gaan eeuwig mee. Ik heb wel eens een oude Bosch met minstens 150.000 km erop vervangen door een Made in Italy reproduktie, dat werd niks dus nu zit de oude Bosch er weer op.
Als je met 110 in z'n 5 de hele tijd gas loslaat en weer indrukt etc, kan je verbruik ook goed oplopen. Maar als je met een 240 1:11 haalde zou je met een 940 dat ook makkelijk halen (aerodynamica is marginaal beter).
Wat is 75% van een verdelerkap? Die dingen gaan eeuwig mee. Ik heb wel eens een oude Bosch met minstens 150.000 km erop vervangen door een Made in Italy reproduktie, dat werd niks dus nu zit de oude Bosch er weer op.
Als je met 110 in z'n 5 de hele tijd gas loslaat en weer indrukt etc, kan je verbruik ook goed oplopen. Maar als je met een 240 1:11 haalde zou je met een 940 dat ook makkelijk halen (aerodynamica is marginaal beter).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969