7 March 2014, 23:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 March 2014, 23:58 door laptoprob.)
Vooral het front, de hoeken, waren er eigenlijk niet meer. Paravaan was wel OK geloof ik, maar niet echt naar gekeken. Hij is lichtgroen, staat nu in Dornspijk. Wat er nog aan raamsponning was, was ernstig verroest. Wielmoeren zaten met kopervet vast en alles wat ik los moest krijgen ging braaf los. De auto is dus niet Ãcht verwaarloosd, hoewel dakbedekking uitstekend werkt als roestversneller.
Het blok in mijn 145 is alles behalve origineel. Het onderblok is een standaard B20A, met daarop een B20E kop. Het E luchtfilter heb ik niet toegepast, omdat ik het niet had, omdat de flex slang naar dat filter niet te krijgen is en omdat het ruimte vreet. Dit KN filter werkt goed, zeker ook met LPG.
Ik ben inmiddels aardig compleet met onderdelen. Ik zal vast nog wel wat kleins missen, maar dat komt wel. Een versere visco-fan heb ik nog liggen. Het scherm wordt hersteld. Front, motorkap, gril en bumper worden vervangen. En de verstralers ook. Van die twee fantastische Lucas lampen (prachtige lichtbundel) heb ik er nu nog ÃÃn... :-(
meer over dit herstel: http://www.volvokv.nl/forum/viewtopic.ph...ae3f1ccd1b
Het blok in mijn 145 is alles behalve origineel. Het onderblok is een standaard B20A, met daarop een B20E kop. Het E luchtfilter heb ik niet toegepast, omdat ik het niet had, omdat de flex slang naar dat filter niet te krijgen is en omdat het ruimte vreet. Dit KN filter werkt goed, zeker ook met LPG.
Ik ben inmiddels aardig compleet met onderdelen. Ik zal vast nog wel wat kleins missen, maar dat komt wel. Een versere visco-fan heb ik nog liggen. Het scherm wordt hersteld. Front, motorkap, gril en bumper worden vervangen. En de verstralers ook. Van die twee fantastische Lucas lampen (prachtige lichtbundel) heb ik er nu nog ÃÃn... :-(
meer over dit herstel: http://www.volvokv.nl/forum/viewtopic.ph...ae3f1ccd1b