19 April 2006, 23:05
bijkomend voordeel van de nieuwere blokken (vanaf B230, dus 1986 of zo): Deze blokken hebben een hogere rod/stroke verhouding. Hoe langer de drijfstang is in verhouding tot de slag, des te lager zijn de zijdelingse krachten op de zuiger, en andere voordelen die ik zo niet precies weet... Betere basis....
op turbibricks is nu een erg interessant threadje van een zweedse tuner die met een B230 blok boven de 500 pk draait op standaard zuigers en sterkee drijfstangen (heeft een hele goede cilinderkop). de drijfstangen kun je totaal met balanceren makklijk onder de 500-700 euro hebben denk ik...
op turbibricks is nu een erg interessant threadje van een zweedse tuner die met een B230 blok boven de 500 pk draait op standaard zuigers en sterkee drijfstangen (heeft een hele goede cilinderkop). de drijfstangen kun je totaal met balanceren makklijk onder de 500-700 euro hebben denk ik...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

