Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Probleem met verf, 2 komponenten vs. spuitbus
Ik ben lekker bezig met de rooie. Gaat prima, heb al wat ervaring met het spuiten en lakken van auto's en boten, maar heb nu wat vervelends.
Ik heb een aantal gaatjes van oude kentekenplaten dichtgelast en dat afgewerkt met plamuur (2componenten polyester). Mooi strak geworden. Eigenlijk wil ik de hele auto over rollen zodat het 1mooi geheel wordt, maar dat lukt nu qua tijd en plek even niet. Dus ik ben nu alleen de achterzijde aan het spuiten.
Maar zodra de verf uit de spuitbus erop landt, begint het op de rand van de plamuurplek af te tekenen. Op zich verklaarbaar, het oplosmiddel van de spuitbus bijt zich door naar de ondergrond en komt de polyester tegen en gaat daarin zitten etteren. Er ontstaan van die rare barsten :mad:.

Dus wie weet er voor de korte termijn oplossing een goed product dat je kan aanbrengen als tussenlaag zodat ze niet meer met elkaar reageren? Mocht het wel lukken qua tijd en plek haal ik goeie plamuur en niet van die polyesterrommel.

ps. Ik heb al geprobeerd eerst een laagje spuitplamuur aan te brengen als tussen laag, maar ook dat bevat oplosmiddel (spuitbus) en heeft hetzelfde probleem.
Antwoord

Berichten in dit topic
Probleem met verf, 2 komponenten vs. spuitbus - door Dopski - 22 February 2014, 21:55
Probleem met verf, 2 komponenten vs. spuitbus - door boedr - 22 February 2014, 22:30
Probleem met verf, 2 komponenten vs. spuitbus - door Dopski - 22 February 2014, 22:42
Probleem met verf, 2 komponenten vs. spuitbus - door henqui - 22 February 2014, 23:10

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)