16 February 2014, 12:51
ZOAB schreef:Ja ik zag vd week al een topic waarin lak werd geadviseerd. Heb daarop gegoogled en ze gebruiken het veel op boorplatforms.. Lijkt me wel geschikt
(argh, kan me alleen de naam niet meer herinneren, korund bronkx ofzo?)
Ja goed idee, maar waar vind je nog een originele onbehandelde 200 waar ik onder de bodem kan kijken?
Brantho Korrux bedoel je denk ik. Ik heb samen met Frox een hele tijd geleden een 5L bus gekocht in antraciet zwart. Omdat dat redelijk mooi matcht met de kleur van undercoating, zodat je het goed kan gebruiken in wielkasten en bodem. Wielkasten van mijn 144 uiteindelijk nooit aan toegekomen. Ik heb het uiteindelijk op de balken van mn 740 gedaan, en diverse losse onderdelen.
Frox heeft er laatst ook zijn laswerk mee behandeld, waarschijnlijk binnenkort plaatjes in z'n topic
. En alle losse onderdelen, veerpoten enzo doe ik ook met diezelfde kleur. Oorspronkelijk waren die allemaal hoogglans zwart inderdaad; stabilisatiestang, achteras, voorframe, baksteun, cardandrijfas.De hele body, voor zover ik die gezien bij 140's en 240's heb is al volgt opgebouwd;
-staal, primer (grijsig), evt plamuur (maar denk dat dat beunhazerij is), lakkleur, zwarte tectiel/bitumen/underbody, zelf aangebrachte extra bescherming, dikke laag olie
.![[Afbeelding: Plaatwerk14_zpsf398b1cc.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/plaatjes%20van%20ander%20volvos/Plaatwerk14_zpsf398b1cc.jpg)
Dus mocht je zo dicht mogelijk bij het origineel willen blijven kan je uit de voeten met spuitbussen in je eigen lakkleur en (hoogglans)zwart. Hammerite is ook handig voor losse onderdelen.
Owja remklauwen staan er nog niet bij. Die hebben een redelijk ondefinieerbare kleur, beetje goud/koperachtig...

