7 October 2014, 22:23
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 October 2014, 13:16 door Dopski.)
Wederom een update van de 242. Ergens in medio november zou de uiterste apk datum zijn. Dus halverwege september was het maar weer eens tijd om de auto naar de keuring te brengen. Dit keer eens de Kwikfit geprobeerd.
Viel me alles tegen, prijs was maar â¬19,-, het was geen probleem dat ik meekeek, aardige keurmeester, heel uitgebreid de tijd genomen, goeie koffie. Nadeel hij vond wel 3 afkeurpunten;
- knipperlicht LA niet mooi oranje meer,
- lekje in vlampijp thv verstevingsreepje (las vanuit fabriek)
- fuseekogelhoesje lek
Kortom, makkies.
De achterlichten heb ik niet kunnen vinden op de beurs dus zelf een oplossing moeten bedenken. Glaasje opnieuw oranje gemaakt met speciale transparante lak:
before (bestuurderskant dus).
![[Afbeelding: th_19092014595_zps664fa46e-1.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_19092014595_zps664fa46e-1.jpg)
Na 2 laagjes.
![[Afbeelding: th_19092014597_zpsa935c92e.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_19092014597_zpsa935c92e.jpg)
Uiteindelijk een laag of 4,5 opgedaan.
![[Afbeelding: th_19092014599_zps6e59a626.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_19092014599_zps6e59a626.jpg)
Staat ook gelijk weer fris.
Uitlaatpijp is was jammer, er zit standaard een reepje tussen de 2 vlampijpen. Op een van de 2 lasjes ontsnapte wat uitlaatgas. Ik kon geen mooi 4-2-1 pijp vinden en voor lassen nog geen tijd gehad. Dus voorlopig gewoon even opgelost met gungum.
Fuseekogelhoesje vervangen, wat met een hele fijne poulietrekker ook zo gepiept was. Herkeuren was helaas niet gratis trouwens, maar alle 3 de puntjes waren goed.
In de tussentijd ook het dak en parafaan in een eerste nieuwe laklaag gezet. Alle liggende delen waren nogal verkrijt, rose of gewoon kaal. Het resultaat kan beter; ik wilde het lakwerk zo strak mogelijk, dus ik had aardig verdund. Nadeel is dat het hierdoor nog niet dekkend is en dus nog wel minstens een keer moet.
En dan op de VKB helaas niet kunnen slagen voor een vlampijp of achterlichten, maar wel voor wat grappige upgrades;
Voor:_______________- na:___________________
![[Afbeelding: th_GTspul4_zps291a9e86.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_GTspul4_zps291a9e86.jpg)
Voor:_______________- na: __________________
![[Afbeelding: th_GTspul7_ann_zpsd1e326c7.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_GTspul7_ann_zpsd1e326c7.jpg)
Het GT interieur, wat er al in zat toen ik de auto kocht, is met het nieuwe stuur nu zo goed als compleet. Een GTdash gaat niet omdat ik het moderne dashboard heb (met elektronische kmteller). Dus toch een GT touch gegeven met de rode bies.
Samen met de stabi's, GT spoiler, Tritons of MultiX'en, vond ik de GTX badge wel een leuke "titel" voor wat er nu allemaal op en aan de auto hangt. Bovendien zitten er nogal veen X'en in mijn nummerbord :redface:.
Misschien in de toekomst dan toch maar eens kijken naar GTX "striping". En wat motorische oppeppers zodat het geen bagde-tuning blijft (16V blokken hadden sommige toch?
).
Viel me alles tegen, prijs was maar â¬19,-, het was geen probleem dat ik meekeek, aardige keurmeester, heel uitgebreid de tijd genomen, goeie koffie. Nadeel hij vond wel 3 afkeurpunten;
- knipperlicht LA niet mooi oranje meer,
- lekje in vlampijp thv verstevingsreepje (las vanuit fabriek)
- fuseekogelhoesje lek
Kortom, makkies.
De achterlichten heb ik niet kunnen vinden op de beurs dus zelf een oplossing moeten bedenken. Glaasje opnieuw oranje gemaakt met speciale transparante lak:
before (bestuurderskant dus).
![[Afbeelding: th_achterkant014kopie_zps2f1bbf43.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_achterkant014kopie_zps2f1bbf43.jpg)
![[Afbeelding: th_19092014595_zps664fa46e-1.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_19092014595_zps664fa46e-1.jpg)
Na 2 laagjes.
![[Afbeelding: th_19092014597_zpsa935c92e.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_19092014597_zpsa935c92e.jpg)
Uiteindelijk een laag of 4,5 opgedaan.
![[Afbeelding: th_19092014598_zps66ba3394.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_19092014598_zps66ba3394.jpg)
![[Afbeelding: th_19092014599_zps6e59a626.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_19092014599_zps6e59a626.jpg)
Staat ook gelijk weer fris.
Uitlaatpijp is was jammer, er zit standaard een reepje tussen de 2 vlampijpen. Op een van de 2 lasjes ontsnapte wat uitlaatgas. Ik kon geen mooi 4-2-1 pijp vinden en voor lassen nog geen tijd gehad. Dus voorlopig gewoon even opgelost met gungum.
Fuseekogelhoesje vervangen, wat met een hele fijne poulietrekker ook zo gepiept was. Herkeuren was helaas niet gratis trouwens, maar alle 3 de puntjes waren goed.
In de tussentijd ook het dak en parafaan in een eerste nieuwe laklaag gezet. Alle liggende delen waren nogal verkrijt, rose of gewoon kaal. Het resultaat kan beter; ik wilde het lakwerk zo strak mogelijk, dus ik had aardig verdund. Nadeel is dat het hierdoor nog niet dekkend is en dus nog wel minstens een keer moet.
En dan op de VKB helaas niet kunnen slagen voor een vlampijp of achterlichten, maar wel voor wat grappige upgrades;
Voor:_______________- na:___________________
![[Afbeelding: th_GTspul1_zps5431547f.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_GTspul1_zps5431547f.jpg)
![[Afbeelding: th_GTspul4_zps291a9e86.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_GTspul4_zps291a9e86.jpg)
Voor:_______________- na: __________________
![[Afbeelding: th_GTspul5_ann_zpsebd69770.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_GTspul5_ann_zpsebd69770.jpg)
![[Afbeelding: th_GTspul7_ann_zpsd1e326c7.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_GTspul7_ann_zpsd1e326c7.jpg)
Het GT interieur, wat er al in zat toen ik de auto kocht, is met het nieuwe stuur nu zo goed als compleet. Een GTdash gaat niet omdat ik het moderne dashboard heb (met elektronische kmteller). Dus toch een GT touch gegeven met de rode bies.
Samen met de stabi's, GT spoiler, Tritons of MultiX'en, vond ik de GTX badge wel een leuke "titel" voor wat er nu allemaal op en aan de auto hangt. Bovendien zitten er nogal veen X'en in mijn nummerbord :redface:.
Misschien in de toekomst dan toch maar eens kijken naar GTX "striping". En wat motorische oppeppers zodat het geen bagde-tuning blijft (16V blokken hadden sommige toch?
