16 January 2014, 10:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 January 2014, 10:11 door Marc1970.)
Ik zou de eerste bekrachtiger weer terug vragen. Het verschil in hoogte kan komen doordat je 'nieuwe' bekrachtiger een kortere aanslagstift heeft, waardoor hij dus later contact maakt met de zuigers in de hoofdremcilinder.
Lekke bekrachtiger kan je ook wel op minder ingrijpende manier (dan het hele ding vervangen) uitsluiten.
De kwestie plat of dik hangt volgens mij af van het motortype en de beschikbare ruimte, carb motoren hebben een platte. Voor zover ook ik weet zijn alle 240 hrc's met 'stepped bore' en van begin tot eind uitwisselbaar.
Lekke bekrachtiger kan je ook wel op minder ingrijpende manier (dan het hele ding vervangen) uitsluiten.
De kwestie plat of dik hangt volgens mij af van het motortype en de beschikbare ruimte, carb motoren hebben een platte. Voor zover ook ik weet zijn alle 240 hrc's met 'stepped bore' en van begin tot eind uitwisselbaar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

