13 January 2014, 21:12
johan laveyne schreef:over halo bougies zijn er al veel discusie's geweest op vershillende autoforum's op het voor en tegen zijn . ik kan beamen dat de halo bougies een duidelijke verbetering zijn.
Mijn vriendin rijdt met een renault megane 1.4 motor BJ 1996. Vanaf de auto nieuw was schokte de motor altijd op lage toeren. In de garage hebben ze nooit het brobleem kunnen oplossen.
6 jaar terug heb ik er 4 halo bougies in gestoken en het probleem was volledig weg, nu zitten de bougies er al 120000 km in zonder problemen en het verbruik in stadsverkeer is gedaald met 1.5 liter.
In mijn 144 met b18b motor met een weber 32/36 carburator op, zitten er nu al 30000 km halo bougies in ter volle tevredenheid. Mijn verbruik is gedaald met 2 liter, vroeger had ik een verbruik van 11 liter op 100 km, nu nog 9 liter, de choke moet ik juist nog gebruiken bij koude start en dan mag ik de choke direct terug duwen.Met mijn vroegere bosch bougies moest ik toch een 3 tal km rijden eer ik de choke volledig mocht terug duwen. Voor mij alleen nog de halo bougies.
Volledig mee eens , die HALO-bougies zijn super . Meer power , gemakkelijker starten , betere verbranding (en hierdoor wordt de motor op termijn schoon gebrand dus minder vervuiling) , lager verbruik en ze gaan vÃÃl langer mee . Ik zet nooit nog andere.
Ik heb ze steken in mijn 144GT (69), 1800 ('65), C70 (2001) en 144('68). Voor de 144 GL (70) in restauratie liggen ze al klaar.