Volgens mij is dat niet zo vreemd dat dat kan draaien. Daarom zit het ook in een lager.
Als de auto gewoon op zijn wielen staat kan je die moer wel loshalen, maar de demper zou wel kunnen inzakken (verwacht het niet staat wel een dwarskracht op die dat voorkomt). Dus ik zou 'm er niet helemaal afhalen (misschien mensen die dat wel geprobeerd hebben, ik niet).
Het rammelende geluid kan ook veroorzaakt worden door een losse schokbreker, maar dan het de demper zelf in de veerpoot. Die zit met een grote moer vast, aan het uiteinde van de veerpoot (thv midden veer). Met een grote waterpomptang kan je er wel grip op krijgen tussen de windingen van de veer door.
Op de plaatjes hier zie je ze goed zitten/liggen.
Als de auto gewoon op zijn wielen staat kan je die moer wel loshalen, maar de demper zou wel kunnen inzakken (verwacht het niet staat wel een dwarskracht op die dat voorkomt). Dus ik zou 'm er niet helemaal afhalen (misschien mensen die dat wel geprobeerd hebben, ik niet).
Het rammelende geluid kan ook veroorzaakt worden door een losse schokbreker, maar dan het de demper zelf in de veerpoot. Die zit met een grote moer vast, aan het uiteinde van de veerpoot (thv midden veer). Met een grote waterpomptang kan je er wel grip op krijgen tussen de windingen van de veer door.
Op de plaatjes hier zie je ze goed zitten/liggen.