3 January 2014, 14:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 January 2014, 15:02 door Marc1970.)
Ik ben ook nooit zo bang voor overlappende plaat. Wel voor rondspattende ijzerspetters en plakfouten, iets wat je gegarandeerd krijgt als je van onderaf gaat lassen. Maar goed, zo'n gat zou ik vierkant maken, ook de rotzooi van die 'staande' plaat met gaten eraf, en de plaats van de blinde moer markeren op plaatwerk wat blijft zitten.
Dan een plaatje maken met die blinde moer ongeveer op de goede plek, afstellen en van onderaf ertegenaan duwen met een krik of zo, en dan van bovenaf rondom vastlassen. Stukje hoek vouwen en de verbinding tussen gatenplaat en wielkastplaat weer maken, als het kan nog even aan de blinde moer lassen.
Het vastlassen van een blinde moer is een heftig werkje waarbij je zo ongeveer de maximale lasstroom gebruikt en die bijna helemaal op de veel dikkere moer 'mikt', zodat die wat afsmelt en in de dunne plaat zakt. Moer zolang vastbouten zodat-ie strak op de plaat komt (als je ÃÃn kant vastlast gaat de plaat gelijk krom trekken).
Vanachter mijn burootje bedacht, misschien zie je ter plekke wel een veel betere oplossing.
Ik denk dat iemand met het bevestigen van die hulpveer een flinke kras heeft gemaakt door de teer-, zink- en laklagen heen, of een plak rubber is vergeten waardoor de veer door de plaat is gaan vreten.
Dan een plaatje maken met die blinde moer ongeveer op de goede plek, afstellen en van onderaf ertegenaan duwen met een krik of zo, en dan van bovenaf rondom vastlassen. Stukje hoek vouwen en de verbinding tussen gatenplaat en wielkastplaat weer maken, als het kan nog even aan de blinde moer lassen.
Het vastlassen van een blinde moer is een heftig werkje waarbij je zo ongeveer de maximale lasstroom gebruikt en die bijna helemaal op de veel dikkere moer 'mikt', zodat die wat afsmelt en in de dunne plaat zakt. Moer zolang vastbouten zodat-ie strak op de plaat komt (als je ÃÃn kant vastlast gaat de plaat gelijk krom trekken).
Vanachter mijn burootje bedacht, misschien zie je ter plekke wel een veel betere oplossing.
Ik denk dat iemand met het bevestigen van die hulpveer een flinke kras heeft gemaakt door de teer-, zink- en laklagen heen, of een plak rubber is vergeten waardoor de veer door de plaat is gaan vreten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

