13 October 2014, 11:00
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 October 2014, 11:05 door Nicolaas H.)
Weerstand meet ik op de stand met Ohm-teken en met de accu eraf. Hij geeft 1 aan [in 'rust] en als ik meet, lees de waarde 0.00 af.
Spanning meet ik op de stand 20V, met de accu aangesloten ; )
[Ik heb nog wel een beetje opgelet bij natuurkunde vroeger, haha!]
Ik heb S van het contact nagemeten met een betrouwbaar aardepunt. Als de sleutel erin zit meet ik 0,01 V als ik de sleutel een beetje aanduw komt er opeens, 12,67 V. Hoe krijg ik deze speling uit het slot of hoort er een beetje speling in te zitten?
Een snerper heb ik trouwens nooit gehad / gehoord. Heeft misschien wel op de loze stekker gezeten waarop de roodwitte en de zwartwitte draad beiden aangesloten zitten. Lijkt logisch. Dit is overigens een driepolige stekker met ook nog een grijze draad erop en dat is dan weer onlogisch gezien de tekening in mijn boek waar voor de sleutelwaarschuwing maar twee polen aanwezig zijn.
Spanning meet ik op de stand 20V, met de accu aangesloten ; )
[Ik heb nog wel een beetje opgelet bij natuurkunde vroeger, haha!]
Ik heb S van het contact nagemeten met een betrouwbaar aardepunt. Als de sleutel erin zit meet ik 0,01 V als ik de sleutel een beetje aanduw komt er opeens, 12,67 V. Hoe krijg ik deze speling uit het slot of hoort er een beetje speling in te zitten?
Een snerper heb ik trouwens nooit gehad / gehoord. Heeft misschien wel op de loze stekker gezeten waarop de roodwitte en de zwartwitte draad beiden aangesloten zitten. Lijkt logisch. Dit is overigens een driepolige stekker met ook nog een grijze draad erop en dat is dan weer onlogisch gezien de tekening in mijn boek waar voor de sleutelwaarschuwing maar twee polen aanwezig zijn.
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]