14 October 2014, 12:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 October 2014, 12:29 door Nicolaas H.)
Arjan. schreef:Ah, dat is mooi. Ging er al wel vanuit dat je opgelet had maar kon weggezakt zijn. Was vooral verbaasd omdat het je het over de 20V stand had.
Die speling in het contactslot hoort niet lijkt me, dit zal ook de reden zijn dat je maar heel even signaal had.
Die loze stekker is het inderdaad. De andere draad zal van de verlichting zijn, die werkt namelijk op dezelfde zoemer. Waarschijnlijk staat de tekening daarvoor op de bladzijde ervoor of erachter
Klopt, heb ik ook in mijn boek staan. Als ik de grijze draad op mijn multimeter aansluit [en de zwartwitte natuurlijk] krijg ik met geopende deur en met licht aan 12 V. Doe ik de deur dicht, valt deze spanning weer weg. Werkt dus naar behoren.
Als ik de verlichting op de USA-zoemer aansluit heb ik een vraag.
Klem 58 is duidelijk maar klem 31b staat niet op het relais [wel in mijn tekening als de klem waarop ik de zwartwitte draad op aan zou moeten sluiten]. Waar sluit ik deze op aan?
En dan nog een vraag: hoe kan ik de zoemer op de accu aansluiten om te checken of de zoemer sowieso wel werkt/zoemt? Dat wil ik namelijk ook graag uit kunnen sluiten.
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]