16 November 2013, 18:37
Madman schreef:Zie dit onderwerp nu pas, maar goed mijn 144 uit 1972 wordt ook gewoon 's winters gewoon gebruikt. Dat doet dat brick overigens al 42 jaar in het zelfde gehucht. Mijn vriendin gebruikt haar 242 ook dagelijks.
Tuurlijk rijd ik ermee in de winter, daar zijn ze prima voor toegerust. Lekker driften of met de slee met een lang touw aan de trekhaak met onze zoontjes de sneeuw in. De mijne staat het hele jaar door buiten in weer en wind. Elk jaar einde zomer loop ik de Dinitrol behandeling na. Waar nodig behandel ik de onderkant en/of holle ruimtes. Vanmiddag heb ik overal weer de vetlagen nagelopen (bij mijn auto bedoel ik), scharnieren, sloten behandeld. Anti-vries aangevuld, zekeringen nagelopen opgeschuurd en dan maandag de winterbanden eronder. Ook na 10 dagen stilstaan tijdens wintersport in Tsjechie bij min 23 was het starten lopen. Goed onderhoud is het halve werk.
Thuis steek ik, als het echt vriest, de Defa-stekker in mijn grill die d.m.v. een tijdschakelaar automatisch het interieur verwarmd en de ruiten ontdooit en tevens het koelwater voorverwarmd. Nooit meer krabben, dus langer in bed kunnen liggen, heerlijk! Zelfs een dik pak sneeuw op de voorruit smelt door deze standverwarming.
Zodoende rijd ik in de winter 's ochtends met een warme, ontdooide auto weg die snel op bedrijfstemperatuur is. Scheelt weer brandstof omdat je geen koude start hebt en is beter voor je blok. Die bespaarde benzinekosten gaan dan wel weer in de elektriciteitsnota zitten, maar dat heb ik er graag voor over.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

