Vandaag nog weer even met de auto bezig geweest. In een manual op p1800pictures kwam ik tegen dat voor een B20 de klepspeling voor in- en uitlaatkleppen 0.5mm is, dat klopt? Het is wat meer dan ik normaal gewend ben namelijk en ze stonden aardig te strak.
Ook zit er wat olielekkage aan de linkerzijkant van het blok. Dus de boel even schoongepoetst en weer gaan rijden. Ik hoop niet dat het de koppakking is. Ik denk het niet, want de schroeven/bouten van het kleppendeksel, de brandstofpomp en de ontsteking zaten aardig los.
![[Afbeelding: 25hl2c7.jpg]](http://i43.tinypic.com/25hl2c7.jpg)
Overigens ziet de ontsteking er niet erg best uit. Puntjes, condensator, rotor en verdelerkap lijken aardig versleten. Daar moeten dus nieuwe onderdelen op, maar nu twijfel ik of ik gewoon spul bestel of toch voor de 123 ontsteking / hot spark ga. Nog even brainstormen dus, want het is best prijzig. Iemand ervaring met beide?
![[Afbeelding: olkkw.jpg]](http://i40.tinypic.com/olkkw.jpg)
Verder zien de rubbers van de ophanging aan de voorzijde er ook slecht uit, binnenkort ga ik maar wat PU spul bestellen denk ik. Ook lijkt het het stuurhuis aan de onderzijde te lekken, hier zit vloeistof en een keerring in?
En als laatst heb ik de grote schijnwerper aan de achterzijde vervangen voor een exemplaar die wat meer in verhouding is :geek:.
Ook zit er wat olielekkage aan de linkerzijkant van het blok. Dus de boel even schoongepoetst en weer gaan rijden. Ik hoop niet dat het de koppakking is. Ik denk het niet, want de schroeven/bouten van het kleppendeksel, de brandstofpomp en de ontsteking zaten aardig los.
![[Afbeelding: 25hl2c7.jpg]](http://i43.tinypic.com/25hl2c7.jpg)
Overigens ziet de ontsteking er niet erg best uit. Puntjes, condensator, rotor en verdelerkap lijken aardig versleten. Daar moeten dus nieuwe onderdelen op, maar nu twijfel ik of ik gewoon spul bestel of toch voor de 123 ontsteking / hot spark ga. Nog even brainstormen dus, want het is best prijzig. Iemand ervaring met beide?
![[Afbeelding: olkkw.jpg]](http://i40.tinypic.com/olkkw.jpg)
Verder zien de rubbers van de ophanging aan de voorzijde er ook slecht uit, binnenkort ga ik maar wat PU spul bestellen denk ik. Ook lijkt het het stuurhuis aan de onderzijde te lekken, hier zit vloeistof en een keerring in?
En als laatst heb ik de grote schijnwerper aan de achterzijde vervangen voor een exemplaar die wat meer in verhouding is :geek:.
![[Afbeelding: 14bggj.jpg]](http://i42.tinypic.com/14bggj.jpg)