20 October 2014, 12:17
Dat carterventilatie tijdens stationnair lopen niet zo belangrijk is, ben ik niet helemaal met je eens - helemaal omdat het hier een automaat betreft (en er nogal wat stationnair gedraaid wordt (elke x bij geen gasgeven). Ik blijf er ook bij dat de PCV geen gekke oplossing is en minder verzuring van de olie zal geven dan de ventilatie via het kleppendeksel.
't Slangetje v/a 't midden van het inlaatspruitstuk zit nu op de vacuumvervroeger van de stroomverdeler. Hij loopt wel op benzine, al doe ik dat niet al te vaak (da's DUUR man!), en idd alleen voor 'nood' als ik zonder LPG kom te staan.
Als ik de PCV binnen- en gemonteerd heb, ga ik gelijk alle slangetjes aansluiten waar ze (zouden kunnen) horen. Ik ververs dit draadje dan ook met het vervolg en wat plaatjes.
't Slangetje v/a 't midden van het inlaatspruitstuk zit nu op de vacuumvervroeger van de stroomverdeler. Hij loopt wel op benzine, al doe ik dat niet al te vaak (da's DUUR man!), en idd alleen voor 'nood' als ik zonder LPG kom te staan.
Als ik de PCV binnen- en gemonteerd heb, ga ik gelijk alle slangetjes aansluiten waar ze (zouden kunnen) horen. Ik ververs dit draadje dan ook met het vervolg en wat plaatjes.
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.