26 October 2013, 14:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 October 2013, 14:35 door Jambon.)
Rin schreef:Okà dat ga ik doen. Met "niet over contact zetten" bedoelt Jambon neem ik aan dat de electrische fan niet via normaal contact constant aan moet staan. Waar maak ik dan het beste de temperatuurvoeler/schakelaar. Ik heb tot nu toe alleen 30 jaar ervaring met waxfans
klopt, je kunt voor een dure oplossing gaan, een set kopen met regelbare schakelaar, of een fatsoenlijke fan van de sloop halen en een regelbare schakelaar in de bovenste slang plaatsen middels een adapter ( te koop in autosportwinkels, maar je kunt ook ens op engelse kit-car sites kijken, voor de verzending hoef je het niet te laten..), of nog goedkoper en een standaard schakelaar in de radiateur plaatsen, moet er voor het goede wel een moer in gesoldeerd worden, en je moet de juiste schakelaar uitzoeken.
Ik heb 1x een Kenlowe set nieuw gekocht en maak daar al zeker 20 jr gebruik van en heeft inmiddels in 3 auto's gezeten.. niet goedkoop maar uitgesmeerd over de jaren..
Alles zit ná het contact met een eigen zekering, zodra je de motor afzet koelt er niets meer, echter loopt de temperatuur bovenin weer op, dat vormt altijd een krimpen en uitzetten verhaal.. en als het schakel-element vindt dat het nodig is, komt de ventilator gewoon weer even bij, todat eea inmiddels dusver is afgekoeld.. helpt ook mee met koppakking-behoud..
Kenlowe heeft ook losse externe zie ik nu..
deze nu op MP.. en da's zeker niet duur.. dat zou in mijn geval zo'n 3,50€ p/j zijn geweest..