Bedankt voor jullie reactie.
A. Het wordt mij met jullie tips duidelijk dat het niet zomaar een kwestie van "plug and play" is. Ook al maakt de meerruimte e.e.a. minder moeilijk, toch denk ik dat het een heel project zal worden.
B. Het verhaal van Laurens over die MS of een andere ECU bas klinkt wel heel mooi. Scheelt dat echt zoveel?
C. Misschien ook een alternatief: de 164 is een keiharde automaat injectie van 1974. Ik heb nog een complete maar doorgeroeste 164 met mooi lopende motor van 1970 staan met schakelbak en carburateurs. De motor en bak zou ik kunnen overzetten.
Mogelijk rijdt dat een stuk zuiniger als de automaat injectie, zeker als ik er vervolgens ook nog een overdrive achter zet.
En dan meteen de vraag: weet iemand of de overdrive van een 240 ook achter een 164 schakelbak past?
Voor de duidelijkheid: mijn doel is de 164 1974 zuiniger krijgen, op de minst tijdrovende manier. Maar dat mag duidelijk zijn.
A. Het wordt mij met jullie tips duidelijk dat het niet zomaar een kwestie van "plug and play" is. Ook al maakt de meerruimte e.e.a. minder moeilijk, toch denk ik dat het een heel project zal worden.
B. Het verhaal van Laurens over die MS of een andere ECU bas klinkt wel heel mooi. Scheelt dat echt zoveel?
C. Misschien ook een alternatief: de 164 is een keiharde automaat injectie van 1974. Ik heb nog een complete maar doorgeroeste 164 met mooi lopende motor van 1970 staan met schakelbak en carburateurs. De motor en bak zou ik kunnen overzetten.
Mogelijk rijdt dat een stuk zuiniger als de automaat injectie, zeker als ik er vervolgens ook nog een overdrive achter zet.
En dan meteen de vraag: weet iemand of de overdrive van een 240 ook achter een 164 schakelbak past?
Voor de duidelijkheid: mijn doel is de 164 1974 zuiniger krijgen, op de minst tijdrovende manier. Maar dat mag duidelijk zijn.