21 October 2013, 14:09
Ik sta nergens meer van te kijken. Die auto is op veel kleine punten net anders dan EU modellen. Lagering en keerringen in die achteras wijken nl ook af van Europese modellen. Ik heb inmiddels ik weet niet hoeveel kleine onderdelen die net niet passen in de la liggen. Zelfs een pitmanarm. Ook de radiateur van een US automaat is gelijk aan die van een EU handgeschakelde 140. En de koelfan is al van plastic ipv. de toen nog gebruikelijke metalen fan.
Heb je wel eens dubbele EU Strombergs naast US Strombergs gelegd bijv.? Dat matcht net niet ivm met een geïntegreerde gasklepdemper in de voorste carb van de US modellen. Een EU revisie-kit is dus altijd incompleet. Het extra membraan dat je nodig hebt vind je niet bij de Volvo dealers en zijn alleen te krijgen bij leveranciers van bijv. Triumph TR6 of Jaguar onderdelen. Daar schijnen ze wel wat vaker opgezeten te hebben.
Zo ook met mijn VW bus............type 4 benzine pompen.......6mm of 8mm aansluiting op de aanzuigtube. Je verwacht het niet. Dan kun je dus je complete benzineleiding aanpassen. En dan zwijg ik nog over mijn Triumph T150. Daar verschillen sommige onderdelen per produktiemaand.
Jij hebt ongetwijfeld meer verstand van oude Volvo's dan ik. Daar twijfel ik niet aan. Maar voordat ik alvast op zoek ga naar een reserve steekas voor het geval dat dan heb ik liever goed uitgezocht of er geen eventuele kleine verschillen in zitten. Rot als je er pas achter komt als de boel uit elkaar ligt. En het rijdt zo moeilijk op 3 wielen.
Heb je wel eens dubbele EU Strombergs naast US Strombergs gelegd bijv.? Dat matcht net niet ivm met een geïntegreerde gasklepdemper in de voorste carb van de US modellen. Een EU revisie-kit is dus altijd incompleet. Het extra membraan dat je nodig hebt vind je niet bij de Volvo dealers en zijn alleen te krijgen bij leveranciers van bijv. Triumph TR6 of Jaguar onderdelen. Daar schijnen ze wel wat vaker opgezeten te hebben.
Zo ook met mijn VW bus............type 4 benzine pompen.......6mm of 8mm aansluiting op de aanzuigtube. Je verwacht het niet. Dan kun je dus je complete benzineleiding aanpassen. En dan zwijg ik nog over mijn Triumph T150. Daar verschillen sommige onderdelen per produktiemaand.
Jij hebt ongetwijfeld meer verstand van oude Volvo's dan ik. Daar twijfel ik niet aan. Maar voordat ik alvast op zoek ga naar een reserve steekas voor het geval dat dan heb ik liever goed uitgezocht of er geen eventuele kleine verschillen in zitten. Rot als je er pas achter komt als de boel uit elkaar ligt. En het rijdt zo moeilijk op 3 wielen.

