4 October 2013, 20:02
Jambon schreef:..1 verschil is wel dat bv tijdens de wederopbouw, we hier hebben geproduceerd en geconsumeerd.. dat hebben we eigenhandig vanaf medio 2000 (?) langzaamaan naar de goedkopere landen verhuisd.. en dat kunnen (kwestie van willen ook uiteraard..) zomaar niet terugdraaien..Klopt idd, hier in Belgie is het niet anders. Vraag is hoe lang die mensen nog aan lage lonen gaan werken. Ook zij willen vooruit in't leven en uiteindelijk zal alles langzaam naar elkaar toegroeien. Althans dat zou toch zo moeten zijn, hoop ik.....
Destijds werkte ik bij een staalbedrijf waar we frames in Tsjechië lieten lassen. Ondanks fouten en het langdurige proces bleef het goedkoper..
De 'smid' in ons dorp vertelde me vorig jaar dat ie een opdracht aan z'n neus voorbij zag gaan, een compleet skelet voor een nieuwbouw huis lassen, kwam uiteindelijk compleet en inclusief materiaal en transploft uit Polen.. er ging wat fout, werd hersteld, ook vanuit wederom Polen.. valt niet tegenop te werken.. lees te betalen..