26 October 2014, 21:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 October 2014, 22:12 door Nicolaas H.)
Het komt me bekend voor, ook de kleuren. Die groene en grijze kabeltjes gaan de gordelvanger in. Daar zit een koperen veerschakelaartje dat contact maakt. Als je de gordel erin steekt komt er een kunststof lipje tussen de twee contactjes waardoor het contact verloren gaat.
De gordelvanger kun je simpel openmaken door overlangs steeds met een platte schroevendraaier te wrikken. Daarna kun je hem zo weer dichtdrukken.
Het mechanisme van de schakelaar komt mij erg instabiel over en bovendien nogal gevoelig voor stof. Ik zal een foto voor je maken vanachter de asbak.
Zo zat het in 1984 ...
De gordelvanger kun je simpel openmaken door overlangs steeds met een platte schroevendraaier te wrikken. Daarna kun je hem zo weer dichtdrukken.
Het mechanisme van de schakelaar komt mij erg instabiel over en bovendien nogal gevoelig voor stof. Ik zal een foto voor je maken vanachter de asbak.
![[Afbeelding: handremconsole.jpg]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/handremconsole.jpg)
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]