9 September 2013, 23:06
Arn02 schreef:Ik zag laatst dat ze de ABN-Amro willen verkopen. Volgens kenners gaat dit de nederlandse overheid en dus de belastingbetaler, een schadepost bezorgen van minstens 6 miljard euro en misschien wel 10 miljard euro verlies. Laten we met z'n allen nou net 6 miljard extra moeten bezuinigen. Ik heb geen hypotheek, geen schulden en geen leningen, maar ik krijg toch heel sterk het gevoel dat ik voor die falende bank mag opdraaien. Affijn, ik probeer mezelf niet gek te laten maken door populisme...
De politiek zegt dat de belastingbetaler niet meer moet betalen voor de fouten van banken maar de staat is tegelijkertijd bereid om 7 miljard euro verlies te nemen op een bank die momenteel al winstgevend is.
ABNAMRO is nu staatseigendom en er is geen enkele noodzaak om nu in een slechte markt voor banken verlies te nemen. Als de economie weer opkrabbelt kan de bank met een leuke winst worden verkocht die dan weer aan de belastingbetaler uitgekeerd kan worden.Althans zo zou het moeten zijn.
Een stelletje dombo's zijn het daar in Den Haag.