Ik dacht aan restaureren van de rode 164 kom ik niet meer aan toe daar deze compleet gedaan moest, dus ik pak de 60.000km geleden gereviseerde motor daaruit en hang hem in de groene 164.
Rode 164 gesloopt en motor er dus uitgehaald, leuk spruitstukpakking en carburateurpakkingen allemaal kapot.
cilinderkop eraf gehaald krassen in de motor, hopend dat hij gered kan worden met opnieuw honen en nieuwe zuigeveren naar het revisiebedrijf gebracht om na te laten meten en schoon te laten maken, krijg ik paar weken later telefoontje als je wil mag je komen kijken maar enkel de oliepomp en de nokkenas zijn nog goed: DAMMIT, wezen kijken lagers waren gaar en cilinders niet meer op goede maat en als je moet opboren zijn de zuigers ook niet meer bruikbaar.
Daar ik er dus niet zo verschrikkelijk veel zin meer in heb op dit moment na alle tegenslagen en omdat ik iets comfortabelers wil rijden een 240 uit 1991 gekocht, kan ik ook lekker zelf schadevrije jaren opbouwen.
De groene 164 wil ik nu gaan restaureren zit toch al teveel geld in maar wil ik lekker op mijn gemak doen.
Dit weekend de opa velgen eronderuit gehaald en de turbo velgen van de 164 eronder gelepeld, ondertussen remmen nagekeken en daar werd ik niet erg vrolijk van achterkant zaten de remblokken vast en klemden de zuigers een beetje alles gangbaar en schoongemaakt, op naar de voorkant dat was dus wel erg ver versleten
hock:
Morgen nieuwe remschijven + blokken halen, schokdempers en veren voor liggen nog klaar.
Verder alle ontstekingsdelen vernieuwd, de auto zo goed onderhouden zijn door een ex volvo monteur yeah right :roll:
![[Afbeelding: P1050401_zps32aa9e44.jpg]](http://i698.photobucket.com/albums/vv350/boedr/P1050401_zps32aa9e44.jpg)
![[Afbeelding: P1050403_zps3cc4c834.jpg]](http://i698.photobucket.com/albums/vv350/boedr/P1050403_zps3cc4c834.jpg)
![[Afbeelding: P1050341_zpsfbb34c08.jpg]](http://i698.photobucket.com/albums/vv350/boedr/P1050341_zpsfbb34c08.jpg)
![[Afbeelding: WP_20130824_001_zps0e898abf.jpg]](http://i698.photobucket.com/albums/vv350/boedr/WP_20130824_001_zps0e898abf.jpg)
![[Afbeelding: WP_20130825_002_zps52bb38c7.jpg]](http://i698.photobucket.com/albums/vv350/boedr/WP_20130825_002_zps52bb38c7.jpg)
![[Afbeelding: WP_20130825_003_zpsca8aed87.jpg]](http://i698.photobucket.com/albums/vv350/boedr/WP_20130825_003_zpsca8aed87.jpg)
![[Afbeelding: WP_20130825_006_zps13e1c864.jpg]](http://i698.photobucket.com/albums/vv350/boedr/WP_20130825_006_zps13e1c864.jpg)
Rode 164 gesloopt en motor er dus uitgehaald, leuk spruitstukpakking en carburateurpakkingen allemaal kapot.
cilinderkop eraf gehaald krassen in de motor, hopend dat hij gered kan worden met opnieuw honen en nieuwe zuigeveren naar het revisiebedrijf gebracht om na te laten meten en schoon te laten maken, krijg ik paar weken later telefoontje als je wil mag je komen kijken maar enkel de oliepomp en de nokkenas zijn nog goed: DAMMIT, wezen kijken lagers waren gaar en cilinders niet meer op goede maat en als je moet opboren zijn de zuigers ook niet meer bruikbaar.
Daar ik er dus niet zo verschrikkelijk veel zin meer in heb op dit moment na alle tegenslagen en omdat ik iets comfortabelers wil rijden een 240 uit 1991 gekocht, kan ik ook lekker zelf schadevrije jaren opbouwen.
De groene 164 wil ik nu gaan restaureren zit toch al teveel geld in maar wil ik lekker op mijn gemak doen.
Dit weekend de opa velgen eronderuit gehaald en de turbo velgen van de 164 eronder gelepeld, ondertussen remmen nagekeken en daar werd ik niet erg vrolijk van achterkant zaten de remblokken vast en klemden de zuigers een beetje alles gangbaar en schoongemaakt, op naar de voorkant dat was dus wel erg ver versleten

Morgen nieuwe remschijven + blokken halen, schokdempers en veren voor liggen nog klaar.
Verder alle ontstekingsdelen vernieuwd, de auto zo goed onderhouden zijn door een ex volvo monteur yeah right :roll:
![[Afbeelding: P1050401_zps32aa9e44.jpg]](http://i698.photobucket.com/albums/vv350/boedr/P1050401_zps32aa9e44.jpg)
![[Afbeelding: P1050403_zps3cc4c834.jpg]](http://i698.photobucket.com/albums/vv350/boedr/P1050403_zps3cc4c834.jpg)
![[Afbeelding: P1050341_zpsfbb34c08.jpg]](http://i698.photobucket.com/albums/vv350/boedr/P1050341_zpsfbb34c08.jpg)
![[Afbeelding: WP_20130824_001_zps0e898abf.jpg]](http://i698.photobucket.com/albums/vv350/boedr/WP_20130824_001_zps0e898abf.jpg)
![[Afbeelding: WP_20130825_002_zps52bb38c7.jpg]](http://i698.photobucket.com/albums/vv350/boedr/WP_20130825_002_zps52bb38c7.jpg)
![[Afbeelding: WP_20130825_003_zpsca8aed87.jpg]](http://i698.photobucket.com/albums/vv350/boedr/WP_20130825_003_zpsca8aed87.jpg)
![[Afbeelding: WP_20130825_006_zps13e1c864.jpg]](http://i698.photobucket.com/albums/vv350/boedr/WP_20130825_006_zps13e1c864.jpg)
![[Afbeelding: WP_20130825_0071_zps4b18d87b.jpg]](http://i698.photobucket.com/albums/vv350/boedr/WP_20130825_0071_zps4b18d87b.jpg)
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl