Met hulp van polestar enige duidelijkheid over trekhaken:
Er is verschil tussen de bevestiging van trekhaken voor modellen vóór 1973 en erna.
Het chassis van voor '73 loopt aan de achterzijde achter de bumper door (vanaf 1974 zit tussen de wielbakken geen plaatwerk).
De bumper van het oude type zit (o.a.) tegen het plaatwerk bevestigd. Vanaf 1974 zit de bumper meteen in het chassisbalk met een rubber stootbumper.
De trekhaak wordt ook aan de chassisbalk bevestigd met een hoofdbout die ook de bumper vasthoudt (en twee extra boutjes gelijk bij de 240 modellen).
Zowel de bumper als de trekhaak zijn dus niet uitwisselbaar tussen vóór en na 1973.
En verder; afhankelijk van Amerikaanse of 'gewone' bumper heb je een lange of korte trekhaak nodig om met de bol onder de bumper door te komen.
Er is verschil tussen de bevestiging van trekhaken voor modellen vóór 1973 en erna.
Het chassis van voor '73 loopt aan de achterzijde achter de bumper door (vanaf 1974 zit tussen de wielbakken geen plaatwerk).
De bumper van het oude type zit (o.a.) tegen het plaatwerk bevestigd. Vanaf 1974 zit de bumper meteen in het chassisbalk met een rubber stootbumper.
De trekhaak wordt ook aan de chassisbalk bevestigd met een hoofdbout die ook de bumper vasthoudt (en twee extra boutjes gelijk bij de 240 modellen).
Zowel de bumper als de trekhaak zijn dus niet uitwisselbaar tussen vóór en na 1973.
En verder; afhankelijk van Amerikaanse of 'gewone' bumper heb je een lange of korte trekhaak nodig om met de bol onder de bumper door te komen.

